Studiul anual al Consiliului Mondial al Turismului și Călătoriilor – World Travel & Tourism Council (WTTC) arată că sectorul ”Călătorii și Turism” nu numai că reprezintă peste 10% din PIB-ul global, ci și unul din zece locuri de muncă de pe planetă și unul din patru noi locuri de muncă create la nivel global în ultimii cinci ani.
Agențiile de turism au un mare atu: toate pachetele de servicii de călătorie oferite sunt garantate împotriva insolvenței – adică toți banii achitați în avans sunt asigurați, ceea ce nu se întâmplă în cazul în care, de exemplu, s-a achiziționat un bilet de avion de pe o platformă online ori direct de pe site-ul companiei și s-a făcut o rezervare hotelieră direct la prestator ori printr-o altă platformă. În cazul oricărui eveniment nedorit, imprevizibil, agenția oferă (sau e obligată să ofere) consultanță și soluții. În cazul rezervărilor “pe cont propriu” toate riscurile de neconformare sunt preluate și asumate de călător.
În astfel de vremuri, oamenii simt nevoia mai mult ca oricând de o ”umbrelă”, de un sprijin. Această ”umbrelă” putând însemna cineva care să aibă grijă de tine iar acela poate fi angajatorul, consultantul, medicul, avocatul etc. Agentul de turism este consultant, oferă soluții, variante, opțiuni. Agenţiile de turism nu mai sunt privite de mult timp, în toată lumea, de către hotelieri sau de către companiile aeriene, drept revânzători sau comisionari, ci sunt văzute drept parteneri. Care pot şi au dreptul să creeze pachete turistice, să ofere cât mai multe opţiuni avantajoase clientului final. Consultantul în turism îți oferă cele mai bune și mai eficiente variante și îți scutește timpul de căutare. Plus că agențiile de turism pot negocia tarife mai bune. Din păcate, acest lucru încă nu este înțeles de mulți. Cei doi ani de pandemie au reorientat turiștii către agențiile de turism, care identifică soluții în cazul unor probleme apărute din motive independente de voința turistului.
Iată care sunt atuurile agențiilor de turism:
1.Organizează pachete turistice cu curse charter, atât cu avionul, cât și cu autocarul, pentru destinații de vacanță precum Turcia, Grecia, Bulgaria, Egipt, Malta, Cipru, Spania dar și pentru destinații exotice precum Zanzibar, Maldive sau Republica Dominicană. Agențiile asigură un rulaj mare pentru partenerii din aceste destinații și astfel pot beneficia de tarife imbatabile. Dacă ar dori să-și reserve pe cont propriu vacanțele către aceste destinații, un turist va achita cu până la 50% mai mult și, în plus, va trebui să-și asigure transportul, transferurile și cazarea separat.
2. Ofertele tip early booking, care sunt apanajul agențiilor de turism, în parteneriat cu hotelierii și touroperatorii de la destinație. Aceste oferte au fost lansate pentru sezonul estival 2023 începând cu luna octombrie, iar până la 31 ianuarie există cele mai mari praguri de reduceri, care pot ajunge până la 40%, în funcție de hotel și de destinație. Campaniile de reduceri continuă apoi și următoarele 2 luni, chiar dacă reducerile sunt ceva mai mici. Deja, rezervările pentru oferte tip early booking din octombrie până în prezent au crescut cu 35% față de aceeași perioadă a anului precedent, ceea ce indică dorința turiștilor români de a călători și o mai mare predictibilitate. Cine rezervă pachete turistice early booking are garanția hotelului dorit, perioadei dorite și, firește, a destinației dorite. De asemenea, early booking acoperă majorările de tarife cauzate de rata inflației și de creșterea prețurilor la multe utilități și bunuri de larg consum, fenomen întâlnit în toată lumea.
3. Un agent de turism profesionist este consultant de turism, vă oferă întotdeauna soluţii şi alternative. Acesta merită respectat din toate punctele de vedere. Are un volum de muncă de multe ori enorm, dacă agenţia are “vad” şi vizitatori mulţi. Agentul de turism se numără printre puţinii consultanţi neplătiţi de către public, care trăiesc doar din salariile şi comisioanele oferite de angajator. Mai precis, dacă un potential turist primește informații de la agentul de turism fără a achiziționa un pachet turistic, nu va plăti nimic pentru acest serviciu. În SUA și în anumite state din Europa occidentală, există o taxă pentru consultanță, deci pentru obținerea informațiilor de călătorie.
4. Siguranța transportului aerian. Agențiile s-au străduit mereu să reruteze clienții lor respectiv să le recupereze banii în cazul anulărilor sau întârzierilor unor curse aeriene. De altfe, este obligația lor, desi ideal ar fi un Fond de garantare pentru companiile aeriene, așa cum există în Danemarca și în alte câteva state europene. ANAT a solicitat crearea unui asemenea fond pentru România iar proiectul este în lucru. În general agențiile de turism lucrează cu companii aeriene de linie / naționale, care sunt membre ale unor alianțe internaționale sau închiriază avioane în regim charter pentru propriile destinații operate.
5. Agenții de turism sunt dedicați și își fac munca cu pasiune. Dacă navigarea în lumea regulilor companiilor aeriene, a vizelor, a operatorilor de turism, a transfrontalierelor, a sezonului în schimbare, a măsurilor de precauție pentru sănătate și a vizelor era dificilă înainte, lucrurile sunt pe cale să devină mult mai complicate pentru călători după COVID-19. Tocmai de aceea este bine să aveți un expert în călătorii cu cunoștințe, alături de dumneavoastră pentru toate aspectele legate de călătorie.
În repetate rânduri, agenții de turism dovedesc a avea rezistență, cunoștințe, pasiune de a învăța continuu și o concentrare impecabilă asupra clienților pentru a le transforma visele de călătorie în realitate.
6. Aveți la îndemână un contact personal, uman. Un consultant care vă poate oferi informații și soluții oricând
Nu este frumos când cineva știe cu adevărat numele tău și vrea să audă de ce și unde vrei să mergi și ce ai dori să faci, să experimentezi? Apelând la un agent, ar trebui să te simți special și auzit. Agentul de turism poate înțelege mai bine lucrurile care vă plac și vă poate oferi recomandări personalizate și sfaturi interne, pentru a vă face călătoria și mai memorabilă. De asemenea, ar trebui să vă ofere încrederea de a ști că vacanța este în mâinile persoanei potrivite.
7. Pregătire și planificare
Călătorii pot economisi timp prețios și pot avea încredere că planurile lor de călătorie se vor desfășura fără probleme, deoarece călătoria este planificată de un expert. Ai nevoie de viză? Nu îți face griji, agentul de turism deja știe ce trebuie să faci. Nu ai idee ce se întâmplă cu cerințele pentru pașapoartele digitale? Vrei să te oprești într-un loc în care nu ai mai fost niciodată? Agentul se va ocupa.
Dacă există ceva neprevăzut care se întâmplă în călătoria ta (cum ar fi cenușa vulcanică în Bali sau închiderea granițelor, de exemplu), poți fi liniștit că agentul de turism va fi la îndemână pentru a te ajuta să rezolvi planurile alternative pentru tine.
Puteți considera un agent de turism drept un factor suplimentar (și crucial) al poliței de asigurare și însoțitorul vostru de călătorie invizibil, dar necesar. Agenția de turism îți crează un pachet turistic complex și îți poate asigura toate serviciile necesare, inclusiv transferuri sau excursii opționale.
8. Agențiile de turism NU sunt mai scumpe decât ce obțineți online
Agenții de turism nu activează în industrie pentru a se îmbogăți, ci pentru pasiune. Da, desigur, mai trebuie să își câștige existența, dar trăiesc pentru călătorii lor și vor să se asigure că turiștii experimentează exact ceea ce își doresc de la călătoria lor. În spatele unei agenții de turism există un sediu sau mai multe de cele mai multe ori închiriate dar și personal cu know how, experiență și clienți mulțumiți, care au ce povesti.
Apelând la un profesionist în turism, vi se vor oferi experiențe de călătorie unice despre care poate nici măcar nu știați dacă ați fi rezervat online. Agenții de turism sunt adesea la curent cu oferte exclusive și tarife speciale pe care alții nu le pot accesa.
9. Atenția la detalii
În timp ce călătoriile ar putea părea ușor de rezervat la prima vedere, opusul poate fi adesea adevărat odată ce treceți de doar rezervarea unui simplu zbor undeva. Ultimul lucru pe care îl dorești ca turist este să vii la hotelul tău din oraș după un zbor lung peste noapte, să ți se spună că check-in-ul se deschide în 5 ore, la 8 dimineața. Acesta este timpul tău prețios de vacanță și nu ai niciun minut de pierdut. Din fericire, pentru că ai apelat la un agent de turism, acesta v-a rezervat într-un hotel cu check-in 24 de ore și vei fi dus imediat în camera ta gata pentru o noapte de somn odihnitor la sosire înainte de a începe explorarea destinației. Sau dacă la hotelul de la destinație este ”overbooking”, deci toate camerele sunt ocupate desi există rezervare efectuată, situație rar întâlnită dar posibilă, agentul de turism vă va găsi rapid un alt hotel cel puțin de aceeași calitate, urmând ca agenția să se compenseze ulterior cu hotelul în cauză. Acestea sunt doar câteva exemple.
10. Agenții de turism cunosc destinațiile recomandate
Majoritatea hotelurilor din ofertele agențiilor de turism au fost vizitate de către agenții tăi sau măcar de către reprezentanții agențiilor touroperatoare / partenere. Un agent de turism va ști să-ți spună care sunt atât avantajele, cât și dezavantajele unei regiuni, unei stațiuni, unei structuri de cazare. De exemplu, un agent de turism nu va trimite o familie cu copii la un hotel dedicat tinerilor iubitori de petreceri și de program prelungit și va ține cont mereu de specificul clientului.
Site-urile oferă de multe ori fotografii atractive, așa cum este firesc din punct de vedere commercial însă consultantul în turism îți va spune propriile impresii sau impresiile aflate de la parteneri de încredere. Pentru că este simplu – un client dezamăgit înseamnă un minus pentru o agenție, care preferă să fie sinceră și directă cu turiștii ei.
Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT) estimează o creștere a cererii turistice pentru 2023, atât pentru outgoing și turism intern, cât și pentru incoming, în cazul în care nu vor interveni alți factori externi. Turiștii români sunt atenți la cheltuieli însă doresc mai mult ca oricând să călătorească din nou. Rezervările early booking i-au ajutat să scoată mai puțini bani din buzunar și să-și ajusteze bugetele. Turiștii conștientizează că printr-o agenție de turism economisesc timp, bani și evită alte costuri ascunse. Plus că întotdeauna va exista un consultant care îți va răspunde la telefon, atât la bine, cât și la rău.
Alături de turiștii care trebuie să fie mulțumiți, agențiile de turism reprezintă parteneri eficienți și de încredere pentru hotelieri și alte structuri de cazare, pentru companii aeriene, companii de croaziere și alte firme transportatoare, pentru ghizii de turism precum și pentru alte companii din domeniul turismului sau din domeniile conexe, precum sunt parcurile de distracție și de aventură, asigurându-le acestora clienți și, firește, un rulaj bun. De asemenea, agențiile de turism au un rol vital în atragerea turiștilor străini, deci în domeniul incoming-ului.
Be the first to comment