Norofert pune în funcțiune o nouă linie de producție, după o investiție de 4,5 milioane de lei

Norofert pune în funcțiune o nouă linie de producție, după o investiție de 4,5 milioane de lei. FOTO Confident PR

Norofert S.A. (Simbol BVB: NRF), principalul producător de inputuri organice din România și jucător cu experiență pe piața agricolă, anunță punerea în funcțiune a unei linii de producție de mare capacitate pentru îngrășăminte de sol, la facilitatea de producție de la Filipeștii de Pădure.

Linia a costat aproximativ 4,5 milioane lei, sumă finanțată cu o parte din fondurile atrase în majorarea de capital pe care compania a realizat-o în anul 2021, capital propriu și împrumuturi bancare. Noua linie va produce îngrășăminte de sol, cu rol fundamental în agricultură, fiind baza oricărei culturi, ce se aplică la începutul fiecărui ciclu agricol pentru a asigura dezvoltarea normală și sănătoasă a plantelor.

“Ne bucurăm foarte mult să încheiem această investiție, care a durat mai mult decât am estimat inițial, din cauza crizei logistice prin care trecem. Este o linie de fabricație care ne va asigura capacitatea de producție necesară pentru comenzile pe care le avem anul acesta și, va satisface nevoia de marfă pentru următorii doi ani. Aceasta este doar prima dintr-o serie lungă de investiții, pe care le vom face în capacități de producție, atât de îngrășăminte de sol, cât și de îngrășăminte lichide, unul dintre obiectivele noastre pe termen lung fiind de a investi constant în fabrică”, a declarat Vlad Popescu, Președintele Consiliului de Administrație, Norofert Group.

Noua linie cântărește peste 70 de tone, are 40 de motoare și ocupă un spațiu de 1.400 mp. Instalarea și punerea acesteia în funcțiune a durat 4 luni, și a presupus trasarea și turnarea a 12 fundații independente din beton armat, asamblarea a 10 grupuri de mașinării care compun linia cu o capacitate de producție de maxim 240 tone / 24 ore.

Investiția într-o nouă line de producție a venit ca urmare a creșterii vânzărilor în timpul campaniilor agricole din ultimii ani și a majorării cotei de piață pentru companie, atât în nișa de agricultură ecologică, cât și în agricultura convențională. Prin achiziționarea și instalarea acestei noi linii de îngrășăminte de sol, compania are capabilitatea de a răspunde cererii actuale, dar și viitoare de îngrășăminte de sol. În prezent, departamentul de cercetare al companiei are dezvoltate 3 formule unice care vor ajuta la acoperirea necesarului fermierilor în sistem ecologic, îngrășăminte de sol cu 12% azot, îngrășăminte de sol cu o formulă echilibrată de NPK (azot, fosfor și potasiu) și îngrășăminte de sol cu fosfor și microelemente, ce urmează a fi produse cu noua linie.

Îngrășămintele de sol vor fi produse sub formă granulată solidă, cu dimensiuni între 3 și 5 mm pentru a fi ușor răspândite pe câmp. Ambalajele în care vor fi comercializate vor varia de la saci de 40 kg pentru gama hobby și până la saci de 1.000 kg pentru fermele mari organice. Norofert va comercializa producția de pe noua linie pe piața internă, dar și externă, compania având deja încheiat un acord de distribuție exclusivă cu o companie din Republica Moldova, dar vizează să deschidă piața și către alte țări vecine.

Se estimează că vânzările vor crește cu 20-25% în fiecare an ca urmare a cererii ridicate pentru această categorie de produse. În urma acestei investiții, Norofert devine cel mai mare producător de îngrășăminte organice de sol din România și va deține un avantaj competitiv unic față de toți ceilalți jucători prezenți în România.

De curând, compania a anunțat numirea unui nou CEO, Mircea Fulga, care l-a înlocuit la conducerea grupului pe Vlad Popescu. Mircea Fulga s-a alăturat echipei Norofert în februarie 2020 în calitate de Director Cercetare și Dezvoltare – Divizia Bio, poziție pe care a ocupat-o până în ianuarie 2022, când a preluat rolul de Director Operațional (COO). Decizia companiei de a-l numi pe Mircea Fulga CEO, a venit ca urmare a performanței acestuia în rolul de COO, perioadă în care Norofert a cunoscut o creștere semnificativă pe principala linie de business, producția și vânzarea de inputuri ecologice, precum și o îmbunătățire a proceselor și procedurilor interne, dezvoltarea departamentului comercial prin extinderea echipei de vânzări și mărirea bazei de clienți. Vlad Popescu, care a ocupat anterior rolul de CEO, a rămas în continuare în poziția de Președinte al Consiliului de Administrație, și se va concentra pe cercetare, M&A, dezvoltarea capacităților de producție ale Norofert și extinderea internațională.

Acțiunile Norofert Group sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu 3 martie 2020 și se tranzacționează sub simbolul NRF. Compania are o capitalizare de piață de peste 133 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acțiunile NRF sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru această piață.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*