ANPC se implică activ în soluționarea situației create de decizia Blue Air

Aeronavă Blue Air. FOTO Blue Air

În urma situației create ca urmare a deciziei companiei Blue Air de a-și suspenda toate zborurile până pe data de 12 septembrie 2022, care a avut un amplu impact asupra pasagerilor români aflați în mișcare și blocați în mai multe aerporturi, în aceste zile, și ca urmare a solicitării premierului României ca Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) să monitorizeze îndeaproape întregul proces de repatriere a acestora, au fost luate primele măsuri, la nivelul instituției.

Astfel, președintele ANPC, Horia Constantinescu, și-a pus la dispoziția pasagerilor aflați în dificultate, din cauza deciziei Blue Air, unul dintre numerele personale de telefon – disponibil 24 ore din 24, spre deosebire de programul uzual de lucru al oricărui funcționar, de 8 ore, zilnic – pentru ca aceștia să îi poată semnala, în scris, prin SMS sau aplicația whatsapp, locul și situația concretă în care se află, pentru a putea fi ajutați, în cel mai scurt timp.

Numărul de telefon este: 0040 745 999 111.

De asemenea, ANPC a transmis o adresă oficială, cu caracter urgent, către Blue Air, prin care se solicită companiei prezentarea unei situații clare a zborurilor anulate, pentru toată perioada anunțată, cu toate detaliile necesare pentru a se putea interveni, în mod proactiv (rute, orar, număr de pasageri afectați, măsurile pe care le-a prevăzut compania pentru a respecta prevederile Regulamentului (CE) nr. 261/2004 etc.)

Conform prevederilor Regulamentului (CE) nr. 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 februarie 2004, de stabilire a unor norme comune în materie de compensare și de asistență a pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și a anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor și de abrogare a Regulamentului (CEE) nr. 295/91, pasagerii aflați în situațiile de mai sus au dreptul de a li se oferi gratuit următoarele:

mese și băuturi răcoritoare, direct proporționale cu timpul de așteptare;

cazare hotelieră:

  • în cazul în care este necesară o ședere de una sau mai multe nopți
  • în cazul în care este necesară o ședere suplimentară față de cea prevăzută de pasager;
  • transportul dintre aeroport și locul cazării (hotel sau altele).
  • pasagerii au dreptul la două apeluri telefonice gratuite și de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail.

De asemenea, pasagerii curselor anulate au dreptul la rambursarea în termen de 7 zile a întregului cost al biletului sau rerutarea, în cel mai scurt timp, către destinația prevăzută.

În plus, pasagerii pot solicita compensații stabilite în regulament pentru anularea zborului, calculate în funcție de distanța călătoriei.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*