Într‑o vizită de lucru în Tulcea, Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, a semnat contractul de finanțare pentru „Proiectul regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată din județul Tulcea, în perioada 2014–2020”, în valoare totală de 245 milioane euro. La eveniment au mai participat secretarul de stat Carmen Moraru, președintele Consiliului Județean Tulcea, Horia Teodorescu, primarul municipiului Tulcea, Ștefan Ilie, și alți reprezentanți ai unităților administrativ teritoriale ce primesc finanțare prin proiect.
Contractul include investiții pentru îmbunătățirea accesului la servicii de alimentare cu apă de calitate și creșterea gradului de acoperire cu servicii de colectare și epurare a apelor uzate, având în vedere că în localitățile urbane există sisteme centralizate de alimentare cu apă și canalizare insuficient dezvoltate, iar în localitățile rurale, cu mici excepții, nu sunt prezente sisteme centralizate de alimentare cu apă și canalizare.
„Contractul va asigura acces la apă curentă și canalizare în 5 orașe și 10 comune din județul Tulcea, ceea ce înseamnă că peste 35.000 de locuitori vor beneficia de servicii conforme de alimentare cu apă și 53.000 de locuitori vor avea acces la canalizare, în ambele etape ale proiectului. Sunt investiții care vor asigura condiții mai bune de trai pentru aceste comunități și deschidere către dezvoltare și modernizare, un pas pe care România trebuie obligatoriu să îl facă pentru a reduce decalajele față de alte state membre ale Uniunii. Este un moment bun pentru investiții din bani europeni, în acest moment avem în implementare 29 de proiecte de apă și apă uzată. Vom continua să investim în aceste proiecte și în perioada 2021 – 2027 prin Programul Operațional Dezvoltare Durabilă”, a transmis ministrul Marcel Boloș.
Localitățile din județul Tulcea care vor beneficia de aceste investiții sunt Tulcea, Isaccea, Macin, Chilia, CA Rosetti, Mahmudia, Babadag, Ceatalchioi, Vacareni, Carcaliu, Sulina, Crisan, Maliuc, Pardina, Somova. Atunci când contractul se va finaliza, gradul de conectare și confirmare în aceste unități administrativ teritoriale va fi de 100%.
„Este foarte important să semnăm cât mai multe contracte pentru finanțarea proiectelor de apă și canal pentru că, implementarea lor, cu siguranță, va dermina atât dezvoltarea economico-sociala zonală, cât și imbunatatirea nivelului de confort al cetățenilor”, a transmis secretarul de stat Carmen Moraru.
Proiectul este finanțat, în prima etapă, cu 59,3 milioane euro prin Programul Operațional Infrastructură Mare și prin Programul Operațional Dezvoltare Durabilă, în a doua etapă, iar investițiile vizează:
Extinderea (132 km) și reabilitarea (85 km) rețelei de distribuție ;
Extinderea (4,6 km) și reabilitarea (17,5 km) rețelei de aducțiune;
Reabilitarea stațiilor de tratare (7) și realizarea unor stații noi (16);
Reabilitarea rezervoarelor de înmagazinare (15) și realizarea unora noi (9);
Extinderea (122 km) și reabilitarea (14,4 km) rețelei de canalizare;
Reabilitarea (0,5 km) și extinderea conductelor de refulare (36,43 km);
Reabilitarea stațiilor de pompare existente (18) și stații de pompare noi (65);
Reabilitarea stațiilor de epurare existente (1) și stații de epurare noi (8).
Pentru perioada de programare 2021 – 2027, proiectele de apă – canal vor fi finanțate prin Programul Operațional Dezvoltare Durabilă, care alocă suma de 3,5 miliarde de euro pentru infrastructura de apă și apă uzată și tranziția la o economie circulară. Prin PODD se vor finanța investiții atât în cadrul unor proiecte noi, cât și în continuarea investițiilor POIM, în cazul etapizării acestora. Finanțarea va include pregătirea și gestionarea proiectelor de investiții de apă și apă uzată, dar și consolidarea capacității actorilor implicați în sector.
Vizită pe șantierul podului suspendat peste Dunăre din zona Brăila
Ministrul Marcel Boloș a vizitat șantierul proiectului podului suspendat peste Dunăre din zona Brăila, cel mai mare proiect de infrastructură al țării din ultimii 30 ani. Proiectul, în valoare totală de 485 milioane de euro, este finanțat din Programul Operațional Infrastructură Mare și este finalizat în proporție de 82%.
Proiectul prevede construirea propriu-zisa a podului peste Dunăre cu o lungime de 2 km, 16,9 km drum nou între Brăila și Jijila, 4,3 km drum de legătură spre Măcin, 2 viaducte de acces, 12 poduri noi, 23 structuri, 1 nod rutier, 7 intersecții, 1 centru de întreținere și coordonare, o stație de montare, un pasaj nou.
Podul, asemănat cu celebrul Golden Gate din San Francisco, are dimensiuni comparabile cu acesta. Va fi mai lung cu patru metri şi jumătate, diferența fiind că podul din Statele Unite ale Americii are o deschidere centrală de 1.280 de metri, în timp ce acesta va avea 1.120 de metri.
Be the first to comment