Un studiu realizat de universitatea americană Harvard a relevat că un angajat bun dintr-o organizație contribuie anual la profitul firmei cu circa 5.000 de dolari. În același timp, un angajat toxic produce organizației în care lucrează pagube anuale de 12.000 de dolari, inclusiv din cauza conflictelor cu colegii sau cu managerii. Aproape jumătate (49%) dintre conflictele la locul de muncă sunt cauzate de personalitatea sau ego-ul angajaților. Peste o treime (34%) dintre acestea se produc între angajații care lucrează cu publicul, iar stresul și volumul ridicat de muncă sunt responsabile în proporții egale, de 33%, pentru astfel de conflicte.
„Există o multitudine de elemente care pot cataloga un angajat ca fiind toxic sau dificil. Din perspectiva colegilor acesta poate fi, în general, unul căruia îi lipsesc cunoștințele sau experiența necesară pentru a-și îndeplini sarcinile sau unul care alege să neglijeze regulamentele sau procedurile interne ale organizației. Din perspectiva angajatorului un salariat dificil este cel căruia îi trebuie mai mult timp pentru a înțelege ce are de făcut sau pentru a executa o sarcină. Cel mai simplu mod în care putem cuantifica pierderile cauzate firmei de conflictele dintre angajați sau dintre angajați și angajator este să calculăm costul unei ore de muncă și timpul consumat în conflict. În Statele Unite, spre exemplu, angajații pierd săptămânal aproape trei ore certându-se, ceea ce produce pierderi de circa 360 de miliarde de dolari prin faptul că sunt bani plătiți de angajator pentru ore nelucrate de către salariaţi.“, spune Manuela Meleandră, fondatoarea companiei Lingua TranScript.
Costurile generate de astfel de conflicte unei organizații se manifestă pe mai multe paliere, dar toate converg într-o productivitate scăzută, timpi mai mari în luarea deciziilor sau luarea unor decizii greșite și chiar pierderea sau anularea unor proiecte. În urma unor conflicte la birou un sfert dintre angajați lipsesc de la muncă sau intră în concedii medicale, iar 9% dintre ei au asistat la eșecul unor proiecte din această cauză.
În funcție de numărul și nivelul de pregătire al angajaților angrenați într-un confict de muncă, costurile produse în cadrul unei organizații pot ajunge la zeci sau sute de mii de euro. Conform unor studii realizate de firma de consultanță în resurse umane ERE Media, costul înlocuirii angajaților începători variază între 30% și 50% din salariul lor anual, în timp ce în cazul unor salariați cu nivel mediu de pregătire aceste costuri pot ajunge la 150% din salariul anual. Pentru personalul specializat aceste cheltuieli ajung la 400% din salariul anual.
În România cauzele principale ale conflictelor de muncă sunt diferențele salariale, favoritismul angajaților și lipsa recunoașterii muncii angajaților, iar majoritatea acestor nemulțumiri sunt întâlnite în mediul privat. Salariul acordat nou-veniților în firmă este, în multe cazuri, considerat prea mare de către angajații mai vechi și care nu beneficiază de majorări salariale.
În aceste condiţii LinguaTranscript organizează o nouă ediție a Serilor Tematice Lingua Events, în cadrul căreia se vor discuta soluții punctuale şi eficiente, menite să poată fi aplicate în orice companie pentru aplanarea sau prevenirea conflictelor de muncă.
Be the first to comment