Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare a infrastructurii feroviare pe Lotul 3 Igiroasa – Drobeta Turnu Severin, aferent obiectivului Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (225,287 km).
Valoarea financiară estimată a contractului este cuprinsă între 3.087.419.527,78 lei fără TVA și 3.377.161.757,08 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027.
Achiția publică pentru lotul 3 prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe o lungime de 41,23 km, de la Igiroasa (cap Y) la Drobeta Turnu Severin (cap X), km 331+000 – km 362+632, legăturile CF ale variantei de traseu cu stațiile Prunișor și Drobeta Marfă, Stația CF Drobeta Marfă și Racord CF Dudașu.
Durata estimată pentru elaborarea proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor este de 72 luni, din care 12 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție .
Scopul general ale implementării proiectului de Reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (225,287 km) este:
→ îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;
→ modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
→ mărirea capacității de tranzit;
→ asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
→ modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
→ modernizare poduri, podețe
→ reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
→ montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
→ reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰
Be the first to comment