Consiliul Concurenţei supune dezbaterii publice angajamentele propuse de compania Ostrovit SA pentru a elimina îngrijorările concurențiale în contextul investigației privind un posibil abuz de poziție dominantă pe piața de transport public de persoane şi/sau de mărfuri, cu bacul, între localităţile Chiciu (judeţul Călăraşi) și Ostrov (judeţul Constanţa).
Autoritatea de concurență are suspiciuni că Ostrovit SA ar fi folosit în mod abuziv poziţia sa dominantă prin impunerea, fără a avea o justificare economică, unor tarife excesive (majorate cu 75%), începând cu 15 martie 2021, pentru traversarea Dunării, cu bacul, între Chiciu și Ostrov. O asemenea practică poate afecta consumatorii, având în vedere că Ostrovit SA este singurul operator de transport public de persoane şi/sau de mărfuri, cu bacul, între aceste localități, iar clienții nu au altă posibilitate de a obține acest serviciu.
Astfel, angajamentele propuse de Ostrovit SA prevăd reducerea tarifului aplicat autoturismelor pentru traversarea Dunării cu bacul de la 70 de lei/autoturism/trecere la 55 de lei și implementarea unui mecanism de ajustare viitoare a tarifului în funcție de evoluția costurilor, cu practicarea unei marje de profit ce nu va depăși 20% – 30%. Compania se angajează să își revizuiască tarifele o dată la trei luni.
Angajamentele formulate de Ostrovit au fost publicate pe site-ul autorității de concurență.
Be the first to comment