Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a transmis către JOUE anuntul de licitație pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunile Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane (lotul 4) și Băile Herculane – Po Nou Poarta (lotul 5), aferente obiectivului Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, ultimele două loturi ale acestui tronson, în lungime totală de 225,287 km.
Valoarea financiară totală estimată a celor contracte este cuprinsă între 2.926.596.814,64 lei, fără TVA și 3.201.243.385,96 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027.
Achiziția publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare este împărțită în următoarele două loturi, în lungime totală de 74,25 km astfel:
→ LOT 4: DROBETA TURNU SEVERIN – BĂILE HERCULANE, km 362+632 – 404+250 (41,618 km)
Valoare estimată: între 1.467.607.032,41 lei, fără TVA și 1.605.333.699,39 lei, fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor: 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)
→ LOT 5: BĂILE HERCULANE – PO NOU POARTA, km 404+250 – 436+887 (32,637 km)
Valoare estimată: 1.458.989.782,23 lei fără TVA și 1.595.909.686,57 lei, fără TVA
Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).
Principalele obiective feroviare incluse în modernizarea infrastructurii feroviare pe cele 2 LOTURI sunt:
► 74,255 km de cale ferată pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h
► 10 stații reabilitate (Drobeta Turnu Severin, Gura Văii, Vârciorova, Valea Cernei, Topleț, Mehadia Nouă, Mehadia Veche, Iablanița, Crușovăț, Domașnea Cornea)
► 39 de poduri
► 193 de podețe
► 4 pasaje inferioare și superioare
► 1 tunel nou cu cale ferată dublă Poarta 1 (1.279 m)
► 8 tuneluri reabilitate
► 6 Puncte de Oprire (PO), la Dinamica, Jidoștița, Ilovița, Șantier Naval, cernea și Luncăvița
► construcții civile în stațiile Drobeta Turnu Severin, Gura Văii, Vârciorova, Valea Cernei, Topleț, Mehadia Nouă, Mehadia Veche, Iablanița, Crușovăț, Domașnea Cornea
► dublare de linie pe secțiunile Crușovăț – Domașnea Cornea și Domașnea Cornea – PO nou Poarta,
► modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel, panouri fonoabsorbante
► sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson
► lucrări pentru protecția mediului.
Scopul general ale implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș (225,287 km) este:
→ îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;
→ modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);
→ mărirea capacității de tranzit;
→ asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
→ modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;
→ modernizare poduri, podețe
→ reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
→ montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
→ reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰
Be the first to comment