Consiliul Concurenţei pune în dezbatere angajamentele propuse de distribuție Energie Oltenia și Distribuție Energie Electrică România

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței. FOTO Consiliul Concurenței.

Consiliul Concurenței supune dezbaterii publice angajamentele formulate de Distribuție Energie Oltenia S.A. (DEO) și Distribuție Energie Electrică România S.A. (DEER), pentru a elimina îngrijorările concurențiale care au condus la declanșarea investigațiilor privind un posibil abuz de poziție dominantă pe piața de distribuție de energie electrică.

Investigațiile se referă la posibila implicare a DEO, respectiv a DEER, în procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică pe piața concurențială aferentă zonelor geografice pentru care cei doi operatori dețin licență de distribuție, în scopul favorizării companiilor de furnizare din cadrul grupului din care fac parte- CEZ, respectiv Electrica – în detrimentul concurenților acestora.

Astfel, DEO și DEER se angajează să modifice procedurile interne aplicate în procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică, astfel încât să se asigure un tratament transparent și nediscriminatoriu tuturor furnizorilor de energie electrică, indiferent de modalitatea de transmitere a cererilor de schimbare a furnizorului.

În plus, companiile propun soluționarea rapidă a reclamațiilor primite de la furnizori și/sau utilizatori în legătură cu derularea procesului de schimbare a furnizorului de energie electrică, prin crearea de canale speciale pentru înregistrarea, tratarea și soluționarea sesizărilor.

În ceea ce privește informarea furnizorilor și a consumatorilor, cele două companii se angajează să implementeze și să disemineze ghiduri cu privire la procesul de schimbare a furnizorului, dedicate furnizorilor de energie electrică, prin care să se detalieze modalitatea de lucru a operatorilor de distribuție cu aceștia în cadrul procesului, precum și ghiduri de informare privind schimbarea furnizorului de energie electrică, dedicate consumatorilor, cu scopul de a spori gradul de conștientizare a acestora cu privire la drepturile în procesul de schimbare a furnizorului.

De asemenea, companiile se angajează să instruiască angajații operatorilor de distribuție implicați în gestionarea cererilor de schimbare a furnizorului de energie electrică, precum și pe cei implicați în soluționarea reclamațiilor, astfel încât să se prevină orice situație în care aceștia intervin în procesul de schimbare a furnizorului sau în gestionarea preferențială a solicitărilor de schimbare a furnizorului.

Angajamentele propuse de companie sunt disponibile pe site-ul instituției.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*