În continuarea eforturilor de digitalizare și simplificare a procedurilor fiscale, Ministerul Finanțelor anunțã lansarea versiunii simplificate a aplicației e-Factura.
Aceastã inițiativã are ca obiectiv principal creșterea accesibilitãții și ușurinței în utilizarea instrumentului, pentru toți contribuabilii din țarã.
Versiunea îmbunãtãțitã vine cu o interfațã intuitivã și funcționalitãți mai ușor de utilizat, astfel încât fiecare utilizator sã poatã emite facturi în conformitate cu cerințele fiscale într-un mod rapid și eficient.
„Așa cum am mai spus, fiecare îmbunãtãțire adoptatã a ținut cont de nevoile semnalate de contribuabili. Am tot avut întâlniri cu reprezentații mediului de afaceri și una dintre solicitãrile lor a fost aceasta. Versiunea simplificatã a aplicației e-Factura vine cu o serie de avantaje și funcționalitãți care vor face gestionarea facturilor mai ușoarã și mai accesibilã pentru toți utilizatorii. Ne-am gândit în primul rând la cei aproximativ 670.000 contribuabili mici care trebuie sã utilizeze sistemul și au nevoie de o aplicație gratuitã, intuitivã și ușor de folosit. De asemenea, aplicația extinsã este acum disponibilã și în limba englezã, urmând ca în perioada urmãtoare sã fie tradusã și cea simplificatã”, a explicat ministrul Marcel Boloș.
Printre caracteristicile cheie ale noii variante simplificate se numãrã:
Ø Aplicația web de completare a facturii într-un format simplificat rãspunde solicitãrilor venite din partea micorintreprinderilor, ce nu utilizeazã în mod curent elemente operaționale complexe.
Ø A fost redesenatã pentru a include automat ghidaje (i.e. codul tipului facturii este prestabilit la 380, codul monedei este exclusiv RON) și bife pentru a afișa elementele de identificare obligatorii în funcție de categoria de plãtitor de TVA.
Ø Au fost restrânse nomenclatoarele de TVA la cele utilizate frecvent pentru tranzacții domestice și incluse procentele de taxã sub format selectabil.
De asemenea, o nouã facilitate importantã adãugatã sistemului este aplicația extinsã în limba englezã pentru contribuabilii nerezidenți înregistrați în scopuri de TVA ce au obligația de raportare a facturilor emise pentru livrãri/prestãri pe teritoriul României.
În ceea ce privește eficientizarea interacțiunii cu utilizatorii finali, la 20 martie este organizat un nou webinar în care se pot adresa orice nelãmuriri și primi rãspunsuri din partea experților din Agenția Naționalã de Administrare Fiscalã/Centrul Național pentru Informații Financiare.
Implementarea E-factura
În situația în care sistemul național privind factura electronicã RO e-Factura nu este funcțional timp de minimum 24 de ore, obligația de transmitere prevãzutã la art.10 alin.(1) din Ordonanta de urgențã a Guvernului nr.120/2021 se suspendã pânã la repunerea în funcțiune a sistemului.
Termenul-limitã pentru transmiterea facturilor emise, pentru livrãrile de bunuri și prestãrile de servicii care au locul livrãrii sau prestãrii în România, în sistemul național privind factura electronicã RO e-Factura este de 5 zile lucrãtoare (n.r. de la 1 iulie sunt 5 zile calendaristice) de la data emiterii facturii, dar nu mai târziu de 5 zile lucrãtoare de la data-limitã prevãzutã pentru emiterea facturii la art.319 alin.(16) din Codul fiscal.
În perioada 1 ianuarie – 31 martie 2024, nerespectarea termenului limitã pentru transmiterea facturilor în sistemul național privind factura electronicã RO e-Factura nu se sancționeazã.
Be the first to comment