GreenGroup, lider euroean în industria reciclării, prin divizia de reciclare plastic GreenTech, anunță participarea în proiectul pilot demo Scania, furnizor de soluții de transport de talie mondială, prin care testează primul camion electric Scania de 40 de tone.
Testul, desfășurat pe o perioadă de o lună, are scopul de a evalua eficiența și sustenabilitatea transportului electric în procesele logistice ale companiei GreenTech. Rezultatele așteptate includ o reducere semnificativă a emisiilor de CO2 și îmbunătățirea eficienței operaționale în cadrul serviciilor zilnice de transport al materiei prime reciclate.
Greentech, companie membră GreenGroup și lider de piață în reciclarea plasticelor, utilizează camionul electric Scania regional, pentru aprovizionarea celor două fabrici de reciclare și producție din Buzău și Urziceni. Fluxul de activitate include transportul baloților PET din depozite din județele Ilfov și București către fabrica de reciclare din Buzău, iar ulterior, fulgii de plastic rezultați sunt transportați la fabrica de fibră poliesterică din Urziceni, jud. Ialomița.
GreenTech reciclează peste 150.000 tone deșeuri PET/an, transformându-le în fulgi de plastic, din care produce granule RPET, folosite la producția de noi ambalaje (bottle-to-bottle), fibre poliesterice, utilizate în industria automotive pentru tapiserie sau capitonaj, în industria de igienice, pentru plasturi, servețele umede și altele, și bandă PET, un produs superior de legătorie pentru sarcinile mari și grele. Compania se concentrează pe inovație și tehnologie, implementând soluții de ultimă generație care cresc eficiența și sustenabilitatea în industria deșeurilor.
Acesta este primul camion electric Scania de tonaj mare și beneficiază de suportul tehnic și expertiza partenerilor Trans Tomicris, companie de transport care pune accent pe sustenabilitate și Hochstaffl România.
Comparativ cu un camion diesel, utilizarea camionului electric Scania permite o reducere a emisiilor de CO2 de aproximativ 36%, bazată pe mixul energetic actual al României.
„Chiar dacă este vorba doar despre o lună de testare, alegerea de a utiliza acest camion electric Scania reflectă angajamentul nostru continuu pentru inovație și sustenabilitate în domeniul reciclării. Pe lângă activitatea noastră de reciclare și producție, ne concentrăm și pe zona operațională, pe identificarea celor mai eficiente soluții de transport, menite să reducă impactul asupra mediului și să sprijine creșterea businessului nostru”, a declarat Alina Genes, CEO GreenTech.
„Suntem încântați de interesul față de soluțiile complet electrice din partea unei importante companii din industria reciclării. Și suntem și mai încântați de preocuparea tot mai frecventă a companiilor din România pentru reducerea emisiilor de CO2 și protejarea mediului. Reducerea emisiilor de CO2 reprezintă un scop principal al Scania, dezvoltăm în permanență soluții pentru veni în ajutorul clienților ce doresc emisii reduse de CO2, rezultate în urma transportului”, a declarat Evelina Enăscuta, reprezentant marketing Scania.
Camionul utilizat este modelul Scania R40 A4x2NA și funcționează pe 6 pachete de baterii care însumează 624 kWh (468 kWh disponibili). Autonomia îi permite parcurgerea unei distanțe de 350 km la o încărcătură de 40 de tone.
”În calitate de unic dealer în România, Hochstaffl România oferă spre testare semiremorca Schwarzmüller model RH 125 Power Line Cargo. Prin construcția ușoară a semiremorcii, crește sarcina utilă pentru eficientizarea maxima a cantității și volumului transportat, ce satisface cerințele industrei de transport și nu numai. POWER LINE oferă mai multă productivitate prin capacități de încărcare mai mari, o manipulare mai simplă, mai rapidă și o întreținere eficientă din punct de vedere al costurilor.Remorca este încă una dintre contribuțiile Schwarzmüller la reducerea amprentei de carbon”, a declarat Marian Bucur, reprezentant Hochstaffl România.
”Pentru a asigura continuitatea și eficiența proiectului, am instalat stații de încărcare la Buzău și Urziceni, facilitând astfel operarea optimă a camionului electric pe rutele regionale. Primele date colectate în cadrul proiectului pilot indică o autonomie de 350 km cu o singură încărcare, de la 0% la 100%”, a completat Alina Genes, CEO GreenTech.
Camionul poate fi încărcat numai la stații de încărcare rapidă (DC), cu o putere maximă de 350 kW, ceea ce permite o încărcare completă (0-100%) în 1 oră și 30 de minute. În timpul testului, camionul a fost dotat și cu o stație mobilă de încărcare de 38 kW, timpul de încărcare completă pentru aceasta fiind de 12 ore și 25 de minute.
Be the first to comment