Târgul Întreprinderilor Mici și Mijlocii Sinaia și-a deschis astăzi porțile, iar invitat a fost ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Radu Oprea, care a spus că la acest eveniment sunt furnizori din toată țara, care au produse foarte bune, iar multe dintre acestea sunt fabricate în România.
Un târg similar s-a desfășurat și la Constanța, iar ministrul Radu Oprea a fost întrebat de jurnalistul Adrian Boioglu, pentru BIZPlus, care dintre cele două i-a plăcut cel mai mult.
„Nu trebuie să fie diferențe între variante, pentru că turiștii trebuie să primească servicii de calitate oriunde, și pe litoral și în sezonul de schi, la munte, dar de ce nu și atunci când mergem în Bucovina sau în Maramureș, trebuie să primim aceleași servicii foarte bune. Sunt furnizori din toată țara. Și din Maramureș, și din Iași sunt aici, și din Timișoara, de peste tot din țară vin cu produse foarte bune, cu produse foarte multe dintre ele fabricate aici în România și eu cred că împreună pot să discute cei din Horeca, hotelierii, proprietarii de pensiune, antreprenorii din acest domeniu, cu furnizorii, creăm acest ecosistem.
Aceste servicii trebuie să fie mai prezente în România pentru că numai așa pot să scrie povestea de succes. Era un domn care vindea saltele. Avem nevoie de saltele foarte bune pentru că o componentă a experienței pe care o avem atunci când venim la un hotel este și felul în care dormim.
Și știți, câteodată uităm de foarte multe ori cheltuind foarte mulți bani, pe felul în care arătăm pe timpul zilei că, de fapt aproape o treime din durata unei zile o petrecem dormind. Și cred că, spre exemplu și în acest domeniu, hotelierii știu că trebuie să investească și atunci faptul că îi aducem aproape de ei este un lucru pe care îl apreciază și hotelierii, dar și furnizorii”, a spus Radu Oprea.
El a precizat și cum s-ar putea extinde asemenea târguri în cât mai multe județe din România.
„Noi avem un anumit buget la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului. Îl folosim bine pentru că banii sunt scumpi astăzi și nu foarte mulți și atunci vrem să țintim cât mai bine întotdeauna, astfel încât să maximizăm. Sunt peste 90 de companii, așa au fost și la Constanța prima dată, la a doua ediție au fost 110, va crește și târgul acesta pe Valea Prahovei, dar ar trebui și încercăm să fim cât mai prezenți în foarte multe locuri din țară.
Modelul poate să fie replicat, poate să fie multiplicat de ce nu, de către camerele de comerț și industrie, pot fi și alte forme de asociere care pot să se multiplice. Vrem să venim cu un concept. Eu sunt convins că dacă hotelierii, dacă cei din Horeca simt că lucrul acesta este bun pentru ei, dacă cei care expun simt că lucrul acesta este bun pentru ei, că întotdeauna la târg trebuie să vinzi, rostul este să vinzi, să crească afacerile, acest concept va fi multiplicat” – Radu Oprea.
Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a vorbit pentru BIZplus și despre modul cum vede implicarea Agenției pentru IMM Constanța, respectiv Ploiești, în organizarea acestor evenimente.
„Toți colegii din agenții sunt foarte implicați întotdeauna, este una dintre structurile foarte performante din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, nu face numai partea aceasta de târguri, este doar o parte din ceea ce vedem, dar toate programele, Femeia Antreprenor, Startup Nation, microindustrializarea, servicii, toate acestea sunt făcute de către colegii din agențiile pentru IMM-uri, împreună cu cei de la minister. Le mulțumesc, este o echipă consolidată i-am cunoscut și în 2018-2019, știu să facă performanță. Au fost aproape de antreprenori și pe timpul pandemiei toate programele acelea de sprijin au fost cu ajutorul lor. Eu le mulțumesc foarte mult pentru implicarea lor” – Radu Oprea.
El a dezvăluit și unde își va petrece vacanța de iarnă.
„În ultima vreme am cam tras chiulul. N-am fost un model pentru societate. Trebuie să faceți concedii, trebuie să rămâneți în România la schi sau pe litoral, pe timpul verii sau oriunde vă face plăcere. Dar cu certitudine îmi place să schiez și dacă va fi zăpadă bună la Sinaia, măcar duminica voi fi pe pârtie” – Radu Oprea.
George Brezoi, directorul Agenției pentru IMM și Turism Ploiești, organizatorul acestui eveniment, a explicat cum poate fi dus acest model în cât mai multe zone din România.
„Din fericire pentru noi, programul pentru întreprinderi mici și mijlocii este un program multianual, este un program pe care noi îl implementăm în fiecare an cu o finanțare alocată pentru trei târguri, pentru fiecare an. Și atunci vom putea să mergem inclusiv anul viitor, în cel puțin alte trei locații, noi ca organizatori, prin Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, sau, bineînțeles, de ce nu în mod privat un organizator de evenimente să poată să ducă chiar și mai departe un astfel de program” – George Brezoi.
El susține ediția de la Sinaia a Târgului IMM este un succes, fiind prezenți 94 de expozanți din toate domeniile de produse și servicii de toate felurile. George Brezoi a dat câteva exemple de produse care i-au atras atenția.
„Paharele care nu se sparg, serviciile de arhitectură, serviciile de tururi 3D. Și mi se pare o idee extraordinară pentru un hotel care vrea să-și promoveze mult mai bine și mai precis facilitățile de cazare, spa și așa mai departe. E mult mai simplu să intri pe site și să vizitezi practic într-un tur 3D întreaga locație” – George Brezoi.
George Fulina este directorul Agenției pentru IMM Constanța a fost prezent la deschiderea evenimentului de la Sinaia. El a povestit cum vede dezvoltarea acestui concept.
„Putem spune așa că model patentat, dar suntem aceiași oameni doar că acum am căzut de comun acord să-l organizăm la Brașov, să schimbăm un pic locația, ținând cont că aici pe Valea Prahovei avem restaurante și hoteluri care funcționează pe toată perioada anului, numai în perioada sezonului estival. Este interesant atât pentru beneficiari, cei din Horeca, cât și pentru expozanți, deci este binevenit pentru toată lumea. Din ce în ce pare mai interesant acest târg târg pentru întreprinderi mici și mijlocii, cel pentru industria Horeca este solicitat atât de către beneficiari cât și de către cei din Horeca și încercăm să ținem această tradiție și o ducem în continuare în anii următori” – George Fulina.
El s-a referit și la beneficiile unui astfel de târg.
„Încercăm să aducem în cadrul târgului atât producători cât prestatorii de serviciu pentru industria Horeca. Vă spun că îi cunosc foarte bine pentru că o parte din ei au fost și la târgurile anterioare de la Constanța. Sunt și expozanți noi din diferite domenii, totul pare interesant important este să prezinte interes pentru vizitatori, pentru adevărații beneficiarii acestui târg, proprietarii de hoteluri și restaurante, pentru că lor ne adresăm în primul rând” – George Fulina.
La evenimentul de la Sinaia a fost prezent și Adi Voican, manager al Agenției de turism Bibi Touring. El a făcut o analiză a turismului din țara noastră și care sunt atracțiile care aduc un număr însemnat de vizitatori.
„E foarte important să vedem Mamaia și Sinaia ca pe două puncte cheie, ca pe două picioare ale turismului românesc. Marea și muntele sunt principalele atracții. Sigur că în ultima vreme s-a ridicat foarte mult turismul balnear sau turismul de evenimente. Avem târguri de Crăciun care altădată nu existau, la Craiova, de exemplu. Și e foarte frumoasă această efervescență locală care a învățat că turismul poate să nască un oraș într-un oraș oarecare, să-l nască turistic, exemplul fiind Clujul, mai degrabă un oraș universitar decât un oraș de evenimente. Și iată, 300 de mii de vizitatori.
Recent Brașovul, cu evenimentele lui de tip german, Oktoberfest. Apoi Constanța, cu Neversea. Sau Eforie care deja și-a vândut biletele pentru la anul. Deci evenimentul face turism acolo unde n-a fost împotriva cârcotașilor de serviciu care spun noi nu o să avem turism niciodată, nu putem să aducem turiști străini prea mulți că n-avem autostrăzi, că n-avem aeroporturi, că n-avem vize, că n-avem zboruri directe. că Ministerul Turismului nu știe să facă promovare sau ce mai spune lumea. Da, avem multe minusuri.
Dar la fel avea și Bulgaria, când a devenit brusc o destinație pentru turiștii nemți. La fel are, sau are în mintea noastră Albania, care naște ca din spuma mării. La fel Croația. Cine știa de turism în Croația? N-a stat nimeni să facă toate șoselele, toate evenimentele, toate hotelurile și după aia s-au apucat ei de turism. Nu, au avut în minte un plan, au strâns know-how, bani, finanțare, investiții și credință în povestea asta că se poate întâmpla și au ieșit deasupra. Și România poate să aibă 10 milioane de turiști străini în șapte ani, dacă crește cu 20% pe an” – Adi Voican.
El a explicat cum poate fi replicat un astfel de târg precum cel de la Sinaia în cât mai multe județe ale țării.
„Acum noi suntem parteneri al acestui eveniment și ne bucurăm că el există și încercăm să susținem pe orice cale fie că pur și simplu aplaudăm aceste evenimente și le mediatizăm pe canalele noastre, fie că le învățăm ca bună practică și încercăm să o sugerăm și altor colegi din alte destinații dacă sunt de succes, sau uneori ne implicăm chiar în organizare. Cu cât mai multe cu atât mai bune. Depinde de omul care sfințește locul în acea regiune, în acel OMD, în acea asociație de promovare, la acea primărie sau la acea inițiativă privată. Nu contează prea mult de unde vine omul, contează să creadă, să viseze și să fie provocat tocmai de cei care spun aia da’ nu o să se poată, da’ noi n-am văzut niciodată” – Adi Voican.
De acum ne vedem și pe CD TV – televiziunea digitală cu cea mai mare acoperire din Sud Estul României: Constanța, Tulcea, Ialomița și Călărași.
Cele mai bune emisiuni și reportaje sunt pe www.cdtv.ro
Be the first to comment