Comisia Europeană deschide o anchetă cu privire la un posibil comportament anticoncurențial al Google și Meta privind publicitatea prin bannere web

Google

Comisia Europeană a deschis o anchetă antitrust oficială pentru a evalua dacă un acord între Google și Meta (fosta Facebook) pentru servicii de publicitate prin bannere web ar fi încălcat normele UE în materie de concurență.

Ancheta Comisiei se referă la un acord pe care Google l-a denumit codificat „Jedi Blue”, încheiat în septembrie 2018 între Google și Meta în ceea ce privește participarea rețelei publicitare (Audience Network) a Meta la programul de licitație deschisă (Open Bidding) al Google.

Comisia este preocupată de faptul că acordul s-a putea înscrie în eforturile de a exclude serviciile de publicitate online concurente cu programul de licitație deschisă al Google și, prin urmare, de a restrânge sau de a denatura concurența pe piețele de publicitate prin bannere web, în detrimentul editorilor și, în cele din urmă, al consumatorilor.

Dacă preocupările se dovedesc întemeiate, practicile care fac obiectul anchetei ar putea încălca normele UE în materie de concurență care se referă la acordurile anticoncurențiale dintre întreprinderi (articolul 101 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene) și/sau la abuzul de poziție dominantă (articolul 102 din TFUE). Comisia va efectua propria sa anchetă amănunțită în mod prioritar.

Vicepreședinta executivă Margrethe Vestager, responsabilă cu politica în domeniul concurenței, a declarat:

„Mulți editori se bazează pe publicitatea prin bannere web pentru a finanța conținut online pentru consumatori. Este posibil ca așa-numitul acord „Jedi Blue” dintre Google și Meta să vizeze o tehnologie concurentă cu programul „Open Bidding” al Google, cu scopul de a o slăbi și a o exclude de pe piața afișării bannerelor publicitare pe site-urile și aplicațiile editorilor. Dacă ancheta noastră va confirma acest fapt, înseamnă că am avea de a face cu o restrângere și o denaturare a concurenței pe piața deja concentrată a tehnologiei publicitare, în detrimentul tehnologiilor concurente de difuzare a anunțurilor publicitare, al editorilor și, în cele din urmă, al consumatorilor.”

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*