CFR SA a primit 19 oferte pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km)  

Cale ferată. FOTO Pixabay.com

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că 19 operatori economici au depus oferte la procedurile de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de electrificare și reabilitare a liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

În cadrul procedurilor de licitație publică, împărțite în patru loturi, au fost depuse următoarele oferte pentru fiecare lot, astfel:

Lot 1 Cluj-Napoca –  Aghireș – 5 operatori economici

  1. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A., CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INȘAAT ANONIM ȘIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.
  2. PORR CONSTRUCT
  3. Asocierea S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. ARCADA COMPANY
  4. Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
  5. YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S

Valoarea financiară estimată: 1.505.138.213,54 RON, fără TVA

Lotul 2 Aghireș – Poieni – 4 operatori economici

  1. Asocierea ARCADA COMPANY, S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A
  2. Asocierea FCC CONSTRUCCION S.A, CCN ALTYAPI YATIRIMLARI VE INȘAAT ANONIM ȘIRKETI ANKARA SUCURSALA BUCURESTI, GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.
  3. Asocierea WEBUILD SPA – MILANO, SALCEF SPA, IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
  4. Asocierea YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş., MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 1.472.917.742,19 RON, fără TVA

Lotul 3 Poieni – Aleșd – 4 operatori economici

  1. Asocierea Railworks: ALSTOM TRANSPORT SA – ARCADA Company S.A. (lider de asociere)
  2. Asociere FCC CONSTRUCCION S.A. – GÜLERMAK – CCN
  3. Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA-  SALCEF SPA
  4. Asocierea YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 2.168.599.348,22 Lei, fără TVA

Lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria – 6 operatori economici

  1. PORR Construct SRL – ofertant unic
  2. Asocierea Railworks: ALSTOM TRANSPORT SA (lider de asociere) – ARCADA Company S.A.
  3. Asociere FCC CONSTRUCCION S.A. – GÜLERMAK – CCN
  4. AsociereaDRUM ASFALT SRL și ZUE SPOLKA AKCYJNA
  5. Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA-  SALCEF SPA
  6. Asocierea YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI A.S. – MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S.

Valoarea financiară estimată: 2.418.935.784,51 Lei fără TVA

Obiectivul general al contractelor este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km) pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:

creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h pe întregul tronson;

modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)

modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

modernizare poduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;

facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;

maximizarea capacității de tranzit;

asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare

instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

modernizarea echipamentului de telecomunicații.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele patru loturi, aferente liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră (166,2 km), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție este de minimum 60 de luni, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*