Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială va avea un helpdesk care va simplifica accesarea serviciilor din domeniul politicilor familiale de către cetățeni

Guvernul României. FOTO Guvernul României

Guvernul a aprobat astăzi, printr-un Memorandum, activitățile necesare pentru implementarea proiectului Politici sociale performante – strategie națională pentru implementarea performantă a politicilor familiale, care vizează înființarea unui helpdesk în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi și Inspecţie Socială (ANPIS).

Acest helpdesk, care va include și un call-center, are rolul de a simplifica accesarea de către cetățeni a serviciilor din domeniul politicilor familiale, prin instrumente moderne și canale eficiente, accesibile și accesibilizate de comunicare, adaptate la progresele tehnologiei moderne.

Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială gestionează plata beneficiilor de asistență socială pentru peste 6,5 milioane de beneficiari, administrează și gestionează un buget de peste 27,1 miliarde lei pentru acordarea următoarelor beneficii sociale: alocaţia de stat pentru copii, indemnizaţia pentru creşterea copilului, venitul minim garantat, alocaţia pentru susţinerea familiei, ajutorul pentru încălzirea locuinței, indemnizaţia de hrană pentru bolnavii HIV/SIDA, alocaţia de plasament, subvenţii acordate asociaţiilor şi fundaţiilor, indemnizația de sprijin ca urmare a situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, indemnizația de sprijin pentru consumatorul vulnerabil de energie, compensare pentru consumul de energie electrică şi gaze naturale pentru sezonul rece 2021 – 2022, asistență în acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice, indemnizația care se acordă pe perioada concediului de acomodare, programul naţional de suport pentru copii, în contextul pandemiei de COVID-19 – “Din grijă pentru copii”.

Pentru a facilita accesul cetățenilor la aceste tipuri de beneficii de asistență socială, ANPIS va avea și un call-center gestionat de 70 de experți externi, plătiți din fonduri europene, pe perioada de implementare a proiectului.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*