CFR Călători implementează un nou sistem care facilitează verificarea/validarea și emiterea legitimațiilor de călătorie de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur

Cale ferată. FOTO Pixabay.com

În cadrul acțiunilor desfășurate pentru creșterea gradului de digitalizare, CFR Călători implementează de miercuri, 15 septembrie 2021 – după ora 14:00, un proiect pilot prin care este facilitată verificarea/validarea și emiterea legitimațiilor de călătorie  în tren prin intermediul dispozitivelor mobile.

Personalul de tren va fi dotat cu dispozitive compuse din aparate mobile dotate cu NFC (pentru plata cu card contactless) și capabilități de scanare codurilor de bare / coduri QR, precum și imprimante termice pentru tipărirea biletelor.

Soluția implementată cuprinde asigurarea transmisiei de date (între dispozitivele mobile si arhitectura centrală a sistemului), soluție MDM (de management și securizare a flotei de dispozitive) și software de emitere și validare a biletelor la bordul trenurilor, ca parte integrantă a sistemului de emitere electronică XSell utilizat în prezent de CFR Călători.

Pentru realizarea de tranzacții  prin utilizarea instrumentelor electronice de plată contactless, s-a încheiat un protocol de colaborare pentru testarea aplicației software, Alpha PhonePOS, pusă la dispoziție de Alpha Bank România, prima aplicație Tap to Phone lansată de o bancă pe piața locală.

Proiectul reprezintă o etapă a digitalizării și automatizării proceselor interne comerciale ale CFR Călători, respectându-se totodată recomandările OMS privind reducerea plăților în numerar în contextul pandemiei COVID 19.

În primă etapă, proiectul pilot cuprinde cele 60 de trenuri de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur unde călătorii au la dispoziție posibilitatea achiziționării biletelor de călătorie în tren cu plata acestora cu  orice tip de dispozitiv electronic de plată contactless (Mastercard sau Visa): card, telefon, ceas sau brățară inteligentă. Ulterior în maxim 45 de zile soluția va fi implementată la personalul de tren care deservește vagoanele de dormit și cușetă.

Finalizarea implementării acestei soluții la toate vagoanele de dormit și cușetă va asigura o servire mai rapidă, mai facilă a călătorilor în tren și reducerea timpului limită stabilit, la achiziționarea biletelor online la aceste vagoane, astfel încât călătorul să își poată procura / cumpăra bilete online la vagon cușetă sau dormit până cu cca 15 minute înainte de plecarea trenului din stația de îmbarcare.

 

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*