Compania Națională de Căi Ferate CFR SA și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii au semnat contractul de finanțare pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,7 km), în valoare de 9,36 miliarde de lei, din cadrul Planului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).
Proiectul de electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,7 km), este structurat în următoarele 4 loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentru proiectare și execuție lucrări, astfel:
Lotul 1 Cluj Napoca – Aghires
Lotul 2 Aghires – Poieni
Lotul 3 Poieni – Alesd
Lotul 4 Alesd – Fonrtieră
Prin electrificare și reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,7 km), al doilea mare obiectiv feroviar cu finanțare asigurată în cadrul PNRR, în valoare de 9,36 miliarde lei, CFR SA va contribui în mod direct la realizarea obiectivelor prevăzute în Master Planul General de Transport, prin:
► asigurarea unei reţele feroviare sustenabile şi eficiente din punct de vedere economic;
► dezvoltarea unui mod de transport favorabil mediului înconjurător;
► evitarea accidentelor rutiere prin atragerea transportului de mărfuri de pe rutier pe feroviar;
► asigurarea coeziunii teritoriale şi sociale;
► creştere economică inteligentă, durabilă şi favorabilă incluziunii.
Principalele obiective feroviare ale acestui program sunt:
► electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pentru atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h;
► modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe
► reabilitarea a 5 tuneluri feroviare
► 75 de treceri la nivel cu calea ferată modernizate
► modernizarea stațiilor, haltelor și a punctelor de oprire
► construcții de clădiri noi pentru călători în stațiile Poieni și Oradea, dar și în Hm Ciucea
► construcții de clădiri de exeploatare/mentenanță în stațiile Cluj-Napoca și Oradea, dar și în haltele Ciucea, Lacu Crișului și Butan
► modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații pe întregul traseu și montarea de bariere automate la trecerile la nivel
► sistemul european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson
► lucrări specific pentru protecția mediului.
Scopul general ale implementării acestui proiect de electrificare şi reabilitare a tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor este:
► reducerea timpului de călătorie şi creşterea vitezei medii de deplasare;
► îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a traficului feroviar;
► îmbunătățirea conectivității rețelei feroviare;
► reducerea la minimum a impactului negativ asupra mediului (traversări de arii protejate, schimbări de categorii de folosinţă a terenului, riscul privind schimbări climatice etc.), cât şi a impactului negativ asupra populaţiei şi asezărilor umane.
Be the first to comment