Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că Sucursala Regională CF CLUJ a semnat ultimele 2 contracte, în valoare totală de 23.861.522,84 lei, fără TVA, pentru execuția lucrărilor de tip QUICK WINS – ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii -, finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR), pe intervalele de stații Cojocna – Apahida și Gherla – Cășei, cu asocierea de firme românești Asocierea Drum Asfalt (România) – Zue Spolka Akcyjna (Polonia).
Sucursala Regională CF Cluj și Asocierea Drum Asfalt (România) – Zue Spolka Akcyjna (Polonia) au semnat 2 contracte pentru execuția lucrărilor de tip Quick Wins pe intervale de stații Cojocna – Apahida și Gherla – Cășei.
Durata de implementare a contractului este de 24 de luni, iar lucrările de reparații, pentru ridicarea restricțiilor și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h (funcție de configurația traseului), se vor executa (cu materiale noi achiziționate de constructor) pe următoarele două intervale CF, în lungime totală de 3,054 km:
- Lot 45 Cojocna – Apahida, km 45+450 – km 46+718 (fir I)
- Lot 16 Gherla – Cășei, km 488+712 – km 489+230 (fir I+II)
În luna decembrie 2022, Sucursala Regională CF CLUJ a mai semnat alte 47 de contracte, în valoare totală de 720.697.083,57 lei, fără TVA, pentru execuția lucrărilor tip QUICK WINS – ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii -, finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR), pe următoarele intervale de stații, în lungime totală de 143,826 km:
Lot 1 Apahida – Bonțida, km 8+540- 9+760 (fir I) și km 8+497 – 9+800 (fir II)
• Lot 2 Jucu – Iclod, km 15+280 – km 16+800 (fir I+II)
• Lot 3 Bonțida – Iclod, km 16+800 – km 21+900 (fir I)
• Lot 4 Bonțida – Gherla, km 21+900 – km 23+550 (fir I+II)
• Lot 5 Iclod – Gherla, km 23+550 – km 27+600 (fir I)
• Lot 6 Iclod – Gherla, km 23+550 – km 27+600 (fir II)
• Lot 7 Iclod – Gherla, km 27+600 – km 32+050 (fir I)
• Lot 8 Iclod – Gherla, km 27+600 – km 32+050 (fir II)
• Lot 9 Gherla – Dej Călători, km 32+050 – 32+132 (fir I+II), km 32+159 – 33+071 (fir I+II) și km 33+090 – 33+300 (fir I+II)
• Lot 10 Gherla – Dej Călători, km 33+300 – km 38+000 (fir I)
• Lot 11 Gherla – Dej Călători, km 33+300 – km 38+000 (fir II)
• Lot 12 Gherla – Dej Călători, km 38+000 + km 41+500 (fir I)
• Lot 13 Gherla – Dej Călători, km 38+000 – km 41+500 (fir II)
• Lot 14 Gherla – Dej Călători, km 41+500 – km 45+450 (fir I)
• Lot 15 Gherla – Dej Călători, km 41+500 – km 45+450 (fir II)
• Lot 17 Dej Călători – Caseiu, km 46+718 – km 49+490 (linie simplă)
• Lot 18 Dej Călători – Caseiu, km 49+490 – km 52+890 (linie simplă)
• Lot 19 Gâlgău – Ileanda, km 81+400 – km 83+450 (fir II)
• Lot 20 Ileanda – Letca, km 91+940 – km 93+340 (linie simplă)
• Lot 21 Răstoci – Cuciulat, km 98+650 – km 100+200 (linie simplă)
• Lot 22 Lețca – Băbuțeni, km 103+750 – km 105+350 (linie simplă)
• Lot 23 Cuciulat – Băbuțeni, km 105+350 – km 107+450 (linie simplă)
• Lot 24 Cuciulat – Surduc Salaj, km 107+450 – km 108+650 (linie simplă)
• Lot 25 Băbuțeni – Surduc Salaj, km 113+500 – km 115+100 (linie simplă)
• Lot 26 Băbuțeni – Jibou, km 115+100 – km 116+270 (linie simplă)
• Lot 27 Surduc Salaj – Someș Odorhei, km 122+145 – km 123+556 (linie simplă)
• Lot 28 Războieni – Câmpia Turzii, km 442+000 – km 443+700 (fir I+II)
• Lot 29 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 443+700 – km 446+400 (fir I+II)
• Lot 30 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 446+400 – km 449+050 (fir I+II)
• Lot 31 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 449+050 – km 450+050 (fir I+II)
• Lot 32 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 450+050 – km 451+050 (fir I+II)
• Lot 33 Câmpia Turzii – P.O. Cânepiști, km 451+050 – km 453+750 (fir I+II)
• Lot 34 Câmpia Turzii – P.O. Cânepiști, km 453+750 – km 456+250 (fir I+II)
• Lot 35 Câmpia Turzii – P.O. Cânepiști, km 456+250 – km 457+400 (fir I+II)
• Lot 36 Câmpia Turzii – Valea Florilor, km 457+400 – km 461+900 (fir II)
• Lot 37 P.O. Cânepiști – Boju, km 461+900 – km 465+700 (fir II)
• Lot 38 P.O. Cânepiști – Boju, km 464+860 – km 465+750 (fir I)
• Lot 39 Valea Florilor – Boju, km 465+700 – km 468+650 (fir II)
• Lot 40 Valea Florilor – Boju, km 468+650 – km 470+650 (fir II)
• Lot 41 Valea Florilor – Tunel, km 472+700 – km 475+300 (fir II)
• Lot 42 Boju – Tunel, km 475+300 – km 478+060 (fir II)
• Lot 43 Cojocna – Apahida, km 485+817 – km 488+547 (fir II)
• Lot 44 Cojocna – Apahida, km 488+615 – km 489+830 (fir II)
Lot 46 Coldău – Beclean pe Someș, km 20+500 – km 22+169 (fir I)
• Lot 47 Satu Mare Sud – Satu Mare, km 784+426 – 786+498 (linie simplă)
• Lot 48 Salonta – Cefa, km 81+408 – km 85+500 (linie simplă)
• Lot 49 Salonta – Cefa, km 85+500 – km 89+324 (linie simplă)
Constructorii, semnatari ai celor 47 de contracte, încheiate în decembrie 2022, sunt: Asocierea Drum Asfalt (România) – Zue Spolka Akcyjna (Polonia) – 45 de contracte (loturile 1-15, 17-44, 48, 49) și Asocierea SC Construct ING SRL (România) și Daria Const SRL (România) – 2 contracte (loturile 46, 47).
În cadrul celor 49 contracte, fiecare cu durata deexecuție de 24 de luni, antreprenorul va execuța lucrări de tip QUICK WINS, pe o lungime totală de 146,88 km, cu materiale de cale noi achiziționate de constructor, lucrări care vizează înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii – șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și a confortului călătorilor.
Principalele beneficii ale lucrărilor tip QUICK WINS sunt:
► creșterea vitezei maxime de circulație a trenurilor de călători la 120 km/h (funcție de configurația traseului)
► eliminarea costurilor cauzate de restricțiile de viteză
► creșterea eficienței activității de operare
► diminuarea efectelor adverse asupra mediului
► maximizarea gradului de siguranță
Be the first to comment