CFR SA alocă peste 744 de milioane de lei pentru reparații tip Quick Wins pe raza SRCF CLUJ

Cale ferată. FOTO Pixabay.com

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că Sucursala Regională CF CLUJ a semnat ultimele 2 contracte, în valoare totală de 23.861.522,84 lei, fără TVA, pentru execuția lucrărilor de tip QUICK WINS – ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii -, finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR), pe intervalele de stații Cojocna – Apahida și Gherla – Cășei, cu asocierea de firme românești Asocierea Drum Asfalt (România) – Zue Spolka Akcyjna (Polonia).

Sucursala Regională CF Cluj și Asocierea Drum Asfalt (România) – Zue Spolka Akcyjna (Polonia) au semnat 2 contracte pentru execuția lucrărilor de tip Quick Wins pe intervale de stații Cojocna – Apahida și Gherla – Cășei.

Durata de implementare a contractului este de 24 de luni, iar lucrările de reparații, pentru ridicarea restricțiilor și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h (funcție de configurația traseului), se vor executa (cu materiale noi achiziționate de constructor) pe următoarele două intervale CF, în lungime totală de 3,054 km:

  • Lot 45 Cojocna – Apahida, km 45+450 – km 46+718 (fir I)
  • Lot 16 Gherla – Cășei, km 488+712 – km 489+230 (fir I+II)

În luna decembrie 2022, Sucursala Regională CF CLUJ a mai semnat alte 47 de contracte, în valoare totală de 720.697.083,57 lei, fără TVA, pentru execuția lucrărilor tip QUICK WINS – ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii -, finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR), pe următoarele intervale de stații, în lungime totală de 143,826 km:

Lot 1 Apahida – Bonțida, km 8+540- 9+760 (fir I) și km 8+497 – 9+800 (fir II)
• Lot 2 Jucu – Iclod, km 15+280 – km 16+800 (fir I+II)
• Lot 3 Bonțida – Iclod, km 16+800 – km 21+900 (fir I)
• Lot 4 Bonțida – Gherla, km 21+900 – km 23+550 (fir I+II)
• Lot 5 Iclod – Gherla, km 23+550 – km 27+600 (fir I)
• Lot 6 Iclod – Gherla, km 23+550 – km 27+600 (fir II)
• Lot 7 Iclod – Gherla, km 27+600 – km 32+050 (fir I)
• Lot 8 Iclod – Gherla, km 27+600 – km 32+050 (fir II)
• Lot 9 Gherla – Dej Călători, km 32+050 – 32+132 (fir I+II), km 32+159 – 33+071 (fir I+II) și km 33+090 – 33+300 (fir I+II)
• Lot 10 Gherla – Dej Călători, km 33+300 – km 38+000 (fir I)
• Lot 11 Gherla – Dej Călători, km 33+300 – km 38+000 (fir II)
• Lot 12 Gherla – Dej Călători, km 38+000 + km 41+500 (fir I)
• Lot 13 Gherla – Dej Călători, km 38+000 – km 41+500 (fir II)
• Lot 14 Gherla – Dej Călători, km 41+500 – km 45+450 (fir I)
• Lot 15 Gherla – Dej Călători, km 41+500 – km 45+450 (fir II)
• Lot 17 Dej Călători – Caseiu, km 46+718 – km 49+490 (linie simplă)
• Lot 18 Dej Călători – Caseiu, km 49+490 – km 52+890 (linie simplă)
• Lot 19 Gâlgău – Ileanda, km 81+400 – km 83+450 (fir II)
• Lot 20 Ileanda – Letca, km 91+940 – km 93+340 (linie simplă)
• Lot 21 Răstoci – Cuciulat, km 98+650 – km 100+200 (linie simplă)
• Lot 22 Lețca – Băbuțeni, km 103+750 – km 105+350 (linie simplă)
• Lot 23 Cuciulat – Băbuțeni, km 105+350 – km 107+450 (linie simplă)
• Lot 24 Cuciulat – Surduc Salaj, km 107+450 – km 108+650 (linie simplă)
• Lot 25 Băbuțeni – Surduc Salaj, km 113+500 – km 115+100 (linie simplă)
• Lot 26 Băbuțeni – Jibou, km 115+100 – km 116+270 (linie simplă)
• Lot 27 Surduc Salaj – Someș Odorhei, km 122+145 – km 123+556 (linie simplă)
• Lot 28 Războieni – Câmpia Turzii, km 442+000 – km 443+700 (fir I+II)
• Lot 29 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 443+700 – km 446+400 (fir I+II)
• Lot 30 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 446+400 – km 449+050 (fir I+II)
• Lot 31 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 449+050 – km 450+050 (fir I+II)
• Lot 32 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 450+050 – km 451+050 (fir I+II)
• Lot 33 Câmpia Turzii – P.O. Cânepiști, km 451+050 – km 453+750 (fir I+II)
• Lot 34 Câmpia Turzii – P.O. Cânepiști, km 453+750 – km 456+250 (fir I+II)
• Lot 35 Câmpia Turzii – P.O. Cânepiști, km 456+250 – km 457+400 (fir I+II)
• Lot 36 Câmpia Turzii – Valea Florilor, km 457+400 – km 461+900 (fir II)
• Lot 37 P.O. Cânepiști – Boju, km 461+900 – km 465+700 (fir II)
• Lot 38 P.O. Cânepiști – Boju, km 464+860 – km 465+750 (fir I)
• Lot 39 Valea Florilor – Boju, km 465+700 – km 468+650 (fir II)
• Lot 40 Valea Florilor – Boju, km 468+650 – km 470+650 (fir II)
• Lot 41 Valea Florilor – Tunel, km 472+700 – km 475+300 (fir II)
• Lot 42 Boju – Tunel, km 475+300 – km 478+060 (fir II)
• Lot 43 Cojocna – Apahida, km 485+817 – km 488+547 (fir II)
• Lot 44 Cojocna – Apahida, km 488+615 – km 489+830 (fir II)

Lot 46 Coldău – Beclean pe Someș, km 20+500 – km 22+169 (fir I)
• Lot 47 Satu Mare Sud – Satu Mare, km 784+426 – 786+498 (linie simplă)
• Lot 48 Salonta – Cefa, km 81+408 – km 85+500 (linie simplă)
• Lot 49 Salonta – Cefa, km 85+500 – km 89+324 (linie simplă)

Constructorii, semnatari ai celor 47 de contracte, încheiate în decembrie 2022, sunt: Asocierea Drum Asfalt (România) – Zue Spolka Akcyjna (Polonia) – 45 de contracte (loturile 1-15, 17-44, 48, 49) și Asocierea SC Construct ING SRL (România) și Daria Const SRL (România) – 2 contracte (loturile 46, 47).

În cadrul celor 49 contracte, fiecare cu durata deexecuție de 24 de luni, antreprenorul va execuța lucrări de tip QUICK WINS, pe o lungime totală de 146,88 km, cu materiale de cale noi achiziționate de constructor, lucrări care vizează înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii – șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței și a confortului călătorilor.

Principalele beneficii ale lucrărilor tip QUICK WINS sunt:

► creșterea vitezei maxime de circulație a trenurilor de călători la 120 km/h (funcție de configurația traseului)

► eliminarea costurilor cauzate de restricțiile de viteză

► creșterea eficienței activității de operare

► diminuarea efectelor adverse asupra mediului

► maximizarea gradului de siguranță

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*