Chairry Design & Furniture, companie specializată pe segmentul de fit-out – soluții de mobilier și amenajări interioare complete, și-a dublat volumul de business pe segmentul de soluții de mobilier pentru spațiile de birou în 2022 față de anul anterior. Astfel, la nivelul anului trecut cumulat cu T1 2023, compania a furnizat peste 3.000 piese de mobilier pentru aproximativ 3.500 mp de spații de birouri, reprezentând un volum total de vânzări de 0.8 mil. EUR.
Marii angajatori au transformat perioada de lucru de acasă în oportunități de a investi în soluții de design pentru spațiile interioare, pentru readucerea angajaților la birou și pregătirea pentru noul format de lucru hibrid, în majoritatea cazurilor. Potrivit datelor Chairry, între cele mai active domenii s-au numărat sectorul FMCG, spațile de co-working, serviciile profesionale, serviciile financiare, companiile cu activități online și agenții de retail pentru segmentul de gambling și pariuri, dar și recepțiile noilor clădiri de birouri finalizate recent.
De asemenea, în contextul în care marile companii nu mai utilizează integral spațiile de birouri închiriate pe durate fixe de 5 sau 10 ani, acestea au început să le subînchirieze companiilor mai mici, ceea ce determină un nou tip de cerere pe piața amenajărilor de birouri. Și dezvoltatorii de clădiri de birouri au început în ultimii doi ani să ofere soluții de închiriere pentru spații de birouri de până la 400 – 500 mp, în condițiile în care înainte de pandemie suprafețele minime închiriabile erau mult mai extinse.
“Segmentul de design și amenajări interioare pentru spațiile de birouri a devenit unul foarte activ anul trecut, iar trendul continuă de la începutul lui 2023, având în vedere efervescența mediului de business în perioada post-pandemică. Foarte mulți dintre marii angajatori au căutat noi soluții pentru a-i aduce pe oameni la birou, iar în cazul altor companii s-au înregistrat relocări sau extensii ale spațiilor închiriate. Dacă în 2021, componenta de mobilier de birouri reprezenta un procent de 20% în business-ul Chairry, actual procentul a crescut la 50%, iar tendința este de creștere, în continuare. În prezent, de la începutul anului, avem în lucru proiecte de mobilier pentru birouri de peste 1.500 mp,”, declară Raluca Dorobanțu, CEO Chairry Design & Furniture.
Potrivit datelor Colliers România, cererea totală de amenajări interioare pentru spațiile de birouri din București a înregistrat o creştere de aproximativ 6% anul trecut faţă de 2021, iar cererea nouă a urcat cu aproximativ 17% în 2022, până la 122.000 de metri pătraţi.
Chairry Design & Furniture, o companie antreprenorială românească, operează de peste 20 de ani pe piața locală și este specializată în design și amenajări interioare, precum și în furnizare de soluții de mobilier importat sau produs local.
În total, Chairry a importat până în prezent peste 50.000 de piese de mobilier și a amenajat peste 20.000 mp de spații interioare. Între proiectele de birouri recent finalizate se numără amenajarea birourilor IFM Prover, Bog`Art din București, recepția clădirii J8 – Portland Trust de pe Bd. Expoziției, birourile fabricii P&G din Urlați, Marquardt si diverse proiecte pentru dezvoltatori precum Skanska, Felix Development, Sanio Invest ș.a.
Be the first to comment