Consiliul Concurenței investighează comerțul online: patru domenii de activitate sunt analizate

Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței. FOTO Consiliul Concurenței.

Consiliul Concurenței analizează patru sectoare digitale, la nivelul României, pentru a evalua caracteristicile acestora și impactul pe care îl au asupra concurenței. Cele patru sectoare analizate sunt: servicii de intermediere a livrărilor online; servicii de intermediere online a cazărilor, servicii de comercializare online a pachetelor turistice și servicii de publicitate online.

„Această inițiativă face parte din eforturile noastre de a asigura buna funcționare a sectoarelor online, mai ales în contextul în care suntem implicați în aplicarea la nivel național a Regulamentului European P2B care vizează, printre altele, transparentizarea termenilor și condițiilor de pe platformele online în relația lor cu firmele utilizatoare de servicii de intermediere online”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Pandemia Covid-19 a subliniat necesitatea derulării afacerilor în mediul online, context în care, pentru ajunge la consumatori, tot mai multe companii au devenit parteneri/clienți ai platformelor de intermediere. Astfel, autoritatea de concurență își propune să identifice cadrul și modul de funcționare a piețelor online din România, condițiile în care se desfășoară negocierile în fiecare sector, tendințele în furnizarea de servicii de intermediere online, precum și existența unui posibil impact asupra firmelor românești care utilizează servicii de intermediere online urmare a apariției unor condiții nefavorabile.

Ca urmare, Consiliul Concurenței va analiza raporturile între restaurante și platformele de livrări online, comportamentul platformelor cu specific turistic atât față de partenerii contractuali, cât și față de consumatori posibilul dezavantaj din punct de vedere concurențial al firmelor românești în ceea ce privește furnizarea de servicii de publicitate online.

În urma analizei, autoritatea poate propune recomandări, respectiv măsuri în vederea remedierii, atenuării şi prevenirii oricăror efecte negative asupra concurenței şi, implicit, asupra consumatorilor, iar în cazul în care descoperă încălcări ale legii, inițiază procedurile necesare pentru a le sancționa.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*