În fiecare zi de marți din a doua săptămână a lunii, ministrul Antreprenoriatului și Turismului, Constantin-Daniel Cadariu, organizează întâlnirea cu reprezentanții din turism în vederea identificării provocărilor și soluțiilor pentru dezvoltarea acestui domeniu strategic pentru România.
În cadrul întâlnirii de marți, 8 februarie, temele dezbătute au fost schema privind atragerea turiștilor străini, prin stimularea agenților economici de a se dezvolta pe piața internațională, noile reglementări privind clasificarea unităților gestionate de către persoanele fizice, planul de acțiuni pentru soluționarea problemelor din domeniul turismului și promovarea brandului „Explorați Grădina Carpaților”.
„Avem un plan de acțiuni stabilit din luna ianuarie pe care îl monitorizăm atent pentru a putea soluționa atât problema resurselor umane din acest domeniu, cât și provocările financiar-fiscale. Prin dialog cu toate ministerele de resort am reușit să găsim soluții la o parte din probleme cum ar fi impozitul specific sau plata integrală a Măsurii 2, dar conlucrăm inclusiv pentru lansarea a 3 scheme de ajutor de stat pentru garantarea creditelor aferente investițiilor pe care cei din turism să le poată accesa. Trebuie să ne unim forțele, însă, ca imaginea României să fie mai vizibilă pe plan internațional și aici vorbim atât despre schema de ajutor de stat pentru atragerea turiștilor străini, cât și despre o promovarea mai bună și permanentă a brandului turistic național. În acest sens, mă bucură interesul manifestat de partenerii de dialog de a mobiliza toți operatorii economici pentru a utiliza logo-ul și a dezvolta brandul, ca urmare a solicitării pe care am realizat-o. I-am asigurat că inclusiv M.A.T. și instituțiile partenere vor face pașii necesari, inclusiv prin mici demersuri cum va fi utilizarea logo-ului pe toate documentele instituționale”, a declarat Constantin-Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului și Turismului.
Ministrul Cadariu a realizat un sumar al proiectelor de acte normative și a măsurilor gestionate în ultima perioadă și a pus accent pe nevoia de a conlucra cu operatorii din turism pentru consolidarea brandului turistic.
Be the first to comment