Conducerea Damen Shipyards Mangalia (DSMa) a venit cu o reacție în urma protestelor din ultima perioadă, angajații cerând majorarea salariilor și să nu mai existe restructurări.
Damen Shipyards Mangalia a afirmat că industria navală a trecut prin multiple schimbări, la nivel mondial, în ultima decadă. 80-90% din producția de nave comerciale din Europa a „migrat” către piața din Asia, inclusiv tipul de nave pe care Damen Shipyards Mangalia (DSMa) le construia la un moment dat.
“Damen este o companie care a acordat permanent prioritate inovării și dezvoltării pentru a se putea adapta la realitățile pieței globale. In acest sens, am elaborat la nivelul DSMa o viziune/strategie bazată pe tipologia de produs, care să asigure sustenabilitatea șantierului în condițiile de piață și noul context al industriei navale mondiale. Considerăm că DSMa trebuie si poate sa se adapteze prin concentrarea pe activități specifice și prin retehnologizare. Directoratul DSMa a prezentat această strategie acționarilor și Consiliului de Supraveghere, si pentru implementare se va asigura de respectarea cerințelor legale precum si a contractului colectiv, cu scopul asigurării dezvoltării viitoare a DSMa. Parte a acestei strategii este creșterea forței de muncă, dar si o redistribuire a specializărilor/capacităților de producție din șantier. Acest lucru va avea un efect pozitiv asupra majorității angajaților, dar în același timp poate avea un efect nedorit asupra unora. La momentul potrivit, subsecvent unei aprobări a Consiliului de Supraveghere, Sindicatul va fi informat și consultat pentru a reduce eventualul impact negativ asupra unor angajați. Când ne referim la reorganizare, vorbim în primul rând despre optimizarea proceselor de muncă, retehnologizare și reprofesionalizarea producției.
Suntem surprinși de multitudinea de informații distorsionate sau false care au fost distribuite în spațiul public. Asemenea acțiuni afectează nu doar șantierul, ci și activitățile economice conexe acestuia, aspect care poate conduce la periclitarea parteneriatelor si a obiectivelor de performanta financiara a șantierului. Pentru o informare corectă, dorim să clarificăm următoarele aspecte:
Nu dorim să “trenăm” negocierile. Se poate observa că nu am prezentat o poziție publică până nu am avut un dialog intern cu sindicatul și angajații DSMa, considerând că este necesar sa calibrăm comunicarea într-un mod responsabil.
Am prezentat intern, în cursul zilei de 16.01.2023 soluții constructive, pornind de la consultările anterioare, care să fie corelate cu realitățile concrete actuale ale industriei navale mondiale și cu perspectivele de dezvoltare comerciala a șantierului. Negocierile sunt în desfășurare și suntem încrezători în găsirea unei soluții, printr-o comunicare mai eficientă și mai puține tensiuni, care nu aduc niciun beneficiu părților implicate.
Speculațiile despre posibilul faliment: In momentul de față, compania Damen este singurul acționar care susține financiar șantierul DSMa (cu influxuri de capital) și trebuie să realizăm că aceste eforturi sunt dificil de susținut la nesfârșit, dacă șantierul nu este sustenabil și productiv. Damen și-a demonstrat capabilitățile și faptul că poate face performanță în industria navală românească la Damen Shipyards Galați, care a fost transformat în cel mai modern șantier naval din România, prin investiții și re-tehnologizare. Damen Shipyards Galați este singurul șantier naval din România care a produs nave militare după 1990. Damen a proiectat și construit la Galați peste 30 de nave militare de înaltă complexitate pentru 13 țări, inclusiv țări membre NATO și UE (nu și pentru România din păcate). Câteva dintre aceste nave proiectate și produse la Galați sunt cele mai mari și complexe nave militare produse vreodată în România.
Referitor la posibila restructurare: reiterăm faptul că există, într-adevăr, o propunere de reorganizare a activității. Dar cel mai important este faptul că această propunere este de a angaja mai mulți oameni în producție, reducând în același timp aparatul administrativ, prin redirecționare către activități de producție. Cu alte cuvinte, vom angaja personal în producție pentru a genera eficienta si venituri, precum si pentru a flexibiliza aparatul administrativ. Această reorganizare este necesară pentru eficientizarea și flexibilizarea întregului șantier și, împreună cu procesul de retehnologizare, poate soluționa situația actuala. Până acum acționarul majoritar, Ministerul Economiei, nu a aprobat această reorganizare. Suntem încrezători în strategia noastră. Putem face din DSMa un șantier performant. Am făcut-o la Galați, o putem repeta la Mangalia daca vom implementa noua strategie pe termen lung.
Despre vânzarea unor imobile. Este vorba despre vânzarea unor active neesențiale, imobile care nu au legătură cu producția si utilizarea sumelor obținute (in absenta altor fonduri) pentru a reinvesti și pentru a îmbunătăți alte imobile destinate angajaților sau clădiri pentru operațiuni de producție. Aceste fonduri vor fi folosite și pentru a introduce tehnologii noi, cum ar fi noul echipament de sudură, care îmbunătățește eficiența sudurii cu peste 20%.
Deși conducerea șantierului are dreptul legal de a vinde aceste imobile, pentru un act managerial transparent și responsabil am informat asupra acestui lucru atât Consiliul de Supraveghere, cât și acționarul majoritar”, a transmis conducerea Damen Shipyards Mangalia.
Be the first to comment