Emisiile de CO2 de la mașinile noi au scăzut puternic în 2020, vehiculele electrice triplându-și cota de piață pe măsură ce se aplică noile obiective

Mașini în trafic. FOTO ulianapinto

Datele provizorii de monitorizare publicate pe data de 29 iunie, arată că emisiile medii de CO2 ale mașinilor noi înmatriculate în UE, Islanda, Norvegia și Marea Britanie în 2020 au scăzut cu 12% față de 2019.

Este de departe cea mai mare scădere anuală a emisiilor de când au început să fie aplicate standardele privind emisiile de CO2 în 2010. Acesta coincide cu introducerea treptata a standardelor mai stricte privind emisiile de CO2 pentru autoturisme începând cu 1 ianuarie 2020. Pentru perioada 2020-2024, Regulamentul stabilește obiectivele în materie de emisii de CO2 la nivelul întregii flote a UE la 95 gCO2 / km pentru mașinile nou înmatriculate și la 147g CO2 / km pentru autoutilitarele nou înmatriculate.

Principalul motiv pentru această scădere accentuată a emisiilor de CO2 a fost creșterea ponderii înmatriculărilor de vehicule electrice, care s-a triplat de la 3,5% în 2019 la peste 11% în 2020. În ciuda pieței globale în scădere a autovehiculelor noi din cauza pandemiei COVID-19 , numărul total de mașini electrice înregistrate în 2020 a continuat să crească, ajungând pentru prima dată la peste 1 milion pe an. Emisiile medii de CO2 provenite de la autoutilitarele noi vândute în UE, Islanda, Norvegia și Regatul Unit în 2020 au scăzut ușor. Datele provizorii arată că legislația europeană privind standardele de emisii de CO2 continuă să fie un instrument eficient de reducere a emisiilor de CO2 produse de mașini și autoutilitare și că trecerea la electromobilitate este în curs. Producătorii de vehicule au la dispoziție 3 luni pentru a revizui datele și pot notifica Comisia dacă consideră că există erori în setul de date.

Datele finale, care urmează să fie publicate la sfârșitul lunii octombrie 2021, vor sta la baza deciziei Comisiei de a stabili cum trebuie să se conformeze producătorii cu obiectivele lor specifice în materie de emisii și dacă sunt datorate amenzi pentru excesul de emisii. Revizuirea actualelor standarde privind emisiile de CO2 pentru a le alinia la noile obiective mai ambițioase în materie de climă ale UE va face parte din propunerile „Fit for 55” ale Comisiei, care urmează să fie adoptate la 14 iulie.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*