
Vânzările evomag către companii au urcat la 7,5 milioane de euro în 2024, echivalentul a 15% din vânzările totale ale companiei. Totodată, valoarea medie a unei comenzi pe segmentul corporate a crescut la 5.500 de lei, reflectând un interes crescut al companiilor pentru echipamente de ultimă generație și pachete extinse de servicii.
Digitalizarea accelerează investițiile companiilor în tehnologie
Majorarea vânzărilor către segmentul corporate a avut loc în contextul în care, în 2024, digitalizarea a rămas o direcție prioritară pentru companiile din România, stimulată de accesul la fonduri europene, nevoia de automatizare și eficientizare operațională. Astfel, evomag a remarcat o cerere sporită pentru laptopuri, monitoare, telefoane mobile, echipamente de printing, proiectoare și table interactive.
„Observăm o preocupare tot mai mare a companiilor pentru predictibilitate și eficiență. Investițiile în infrastructura IT nu mai sunt percepute ca un cost, ci ca o necesitate pentru a susține creșterea afacerilor. În acest sens, ne propunem să extindem gama de servicii, astfel încât să le oferim clienților soluții complete, de la echipamente la suport tehnic, configurări și mentenanță. Serviciile devin un factor esențial în deciziile de achiziție, iar noi ne adaptăm la această cerere tot mai mare”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evomag.
Extinderea serviciilor și dezvoltarea echipei dedicate segmentului corporate
Cât privește comportamentul de consum, nevoile companiilor vizează produse premium, de ultimă generație, companiile plasând comenzi cu recurență, care conțin, în medie, 5 produse.
Comportamentul de consum al companiilor este diferit de cel al persoanelor individuale și în ceea ce privește dorința de păstrare a produselor în bună stare, pentru o folosire mai îndelungată. Astfel, este uzual pentru acestea să achiziționeze, pe lângă produsele propriu-zise, și garanții extinse sau asigurări pentru acestea, concomitent cu accesarea serviciilor de consultanță pre și post vânzare.
Venind în sprijinul acestei tendințe, evomag estimează că, până la sfârșitul anului 2025, 10% din vânzările corporate vor fi generate de servicii adiționale. Garanțiile extinse, asigurările, serviciile de asamblare și configurare pentru echipamente IT devin un factor important în procesul decizional de achiziție al companiilor.
De asemenea, evomag a observat o creștere a solicitărilor pentru servicii de mentenanță preventivă, suport tehnic dedicat și instalări personalizate ale infrastructurii IT.
evoMAG Corporate este departamentul din cadrul evoMAG, special axat pe cerințele și particularitățile afacerilor din România care au nevoie de servicii IT de calitate, de configurarea infrastructurii IT, de servere și soluții de rețelistică, echipamente hardware și software pentru videoconferințe, precum și alte soluții de lucru.
În 2025, compania va continua consolidarea departamentului dedicat vânzărilor corporate, urmând să crească echipa de profesioniști cu experiență, în măsură să acorde consiliere și suport clienților, de la 7 la 10 specialiști, și să adreseze clienți mai mari, cu nevoi mai complexe în zona electro-IT. Extinderea echipei va contribui la o mai bună adaptare a ofertelor de servicii la nevoile specifice fiecărei companii.
Pe zona de achiziții publice, evomag a implementat o facilitate care permite instituțiilor să solicite postarea unui produs pe SICAP direct din pagina de produs, simplificând procesul de achiziție. Acest aspect a contribuit la o mai bună accesibilitate a ofertelor evomag pentru instituțiile publice.
Totodată, compania explorează parteneriate pentru leasing operațional și leasing financiar, oferind astfel mai multă flexibilitate companiilor în achiziția de echipamente IT.
evomag oferă companiilor o serie de beneficii, precum termen de plată şi limită de credit, oferte dedicate, consultanță, servicii de finanțare, soluții personalizate pentru beneficiarii de granturi IMM, prioritate în soluționarea situațiilor de service, livrare gratuită indiferent de valoarea comenzii, atât în București, cât și în țară, garanție extinsă pentru produsele achiziționate, înlocuirea produselor defecte pe perioada reparației acestora etc.
Iar pentru zona de achiziții publice prin platforma publică online (SICAP) evomag pune la dispoziția clienților următoarele servicii:
– Plata OP, la termen, prin trezorerie sau bancă;
– Termen de plată;
– Transport gratuit pentru comenzile ce depășesc 399 de lei;
– În cazul comenzilor care nu depășesc pragul de livrare gratuită, taxa de curierat se poate adăuga în prețul produsului (la cerere);
– Răspuns în 2 ore;
– Prioritate în soluționarea situațiilor de service.
Evoluția pieței confirmă importanța serviciilor în procesul de achiziție pentru companii, iar evomag va continua să investească în această direcție. Serviciile personalizate și suportul post-vânzare devin diferențiatori esențiali pentru companiile care doresc soluții integrate și eficiente pentru infrastructura lor IT.
În plus, evoMAG continuă să participe la licitații publice și să îmbunătățească serviciile destinate clienților din zona SICAP, vizând o creștere a ponderii acestui segment în totalul vânzărilor corporate.
Be the first to comment