
FlixBus, companie de travel tech și lider global în mobilitatea interurbană, continuă expansiunea în America Latină și va intra pe piața din Peru în 2025. Compania este deja prezentă în Brazilia și Chile și a anunțat în 2024 intrarea pe piața de transport în Mexic.
Un model bazat pe tehnologie pentru creșterea pieței de autocare în America Latină
„America Latină reprezintă o oportunitate extraordinară pentru noi”, declară André Schwämmlein, CEO și cofondator Flix. „Având în vedere infrastructura feroviară limitată și faptul că zborurile conectează doar marile orașe, autocarele sunt coloana vertebrală a mobilității în regiune. Piața, estimată la aproximativ 18 miliarde de euro, este de peste patru ori mai mare decât cele din America de Nord și Europa combinate. Succesul înregistrat în Brazilia și Chile demonstrează că modelul nostru de afaceri funcționează. Odată cu extinderea în Peru și Mexic, facem următorul pas în dezvoltarea unei rețelei globale.”
Flix a intrat pe piața din America Latină în 2021 și a înregistrat o creștere accelerată. În Brazilia, rețeaua s-a extins de la 27 la peste 100 de orașe în doar trei ani, iar în Chile, compania conectează 14 orașe din opt regiuni, oferind servicii de mobilitate pentru aproape 70% din populație. Având la bază un un model de afaceri bazat pe tehnologie, Flix stabilește noi standarde pentru transportul interurban, oferind o alternativă de transport sigură și confortabilă.
O strategie globală de succes, în parteneriat cu operatori locali
Augusto Abarca va conduce echipa locală din Peru și va colabora cu operatori locali de transport pentru a dezvolta rețeaua națională.
„Sunt încântat să aduc Flix în țara mea și să contribuim la transformarea pieței de transport pe distanțe lungi”, afirmă Augusto Abarca. „Ne propunem să oferim o alternativă călătorilor, prin servicii de calitate și o experiență digitală de rezervare. Obiectivul nostru este să construim o rețea națională care să ofere călătorii sigure și accesibile.”
Flix aniversează 12 ani și continuă expansiunea globală
În februarie 2025, Flix marchează 12 ani de la lansarea primelor autocare în München, Germania. De-a lungul acestei perioade, compania a revoluționat transportul pe distanțe lungi printr-o abordare bazată pe tehnologie, extinzându-se rapid în Europa, America de Nord, India și America Latină.
„Încă de la început, ne-am dorit să creștem la nivel internațional”, spune André Schwämmlein. „După ce ne-am consolidat poziția în Europa, am intrat pe piața din SUA la doar cinci ani de la lansare. Următorii noștri pași vizează extinderea în America Latină și Asia, regiuni cu un potențial uriaș pentru transportul cu autocarul.”
Piața transportului interurban este estimată la peste 70 de miliarde de euro la nivel global, oferind oportunități semnificative de creștere. În prezent, piețele din Europa și America de Nord sunt evaluate la aproximativ 2 miliarde de euro fiecare, ceea ce subliniază potențialul enorm de dezvoltare în alte regiuni.
Anul trecut, 81 de milioane de pasageri au călătorit spre 5.600 de destinații din 43 de țări prin serviciile FlixBus, FlixTrain, Greyhound și Kamil Koç. În România, FlixBus este prezent din 2017, oferind curse internaționale directe din peste 80 de orașe către 16 țări din Europa.
Be the first to comment