Federația Patronatelor din Turismul Românesc susține că unul dintre cele mai mari impedimente în relansarea turismului este activitatea ineficientă din cadrul instituțiilor publice centrale și locale.
Redăm mai jos comunicatul integral al FPTR.
“Astăzi a avut loc şedinţa Adunării Generale de Dare de Seamă și Alegeri Parțiale a Federației Patronatelor din Turismul Românesc, singura federație reprezentativă la nivel de sector de negociere colectivă “turism,hoteluri,restaurante”, afiliată Uniunii Generale a Industriașilor din România.
În cadrul ședinței s-a analizat activitatea organizatorică a federației și problemele actuale ale turismului românesc care blochează dezvoltarea acestuia.
Unul dintre cele mai mari impedimente în relansarea turismului românesc este activitatea ineficientă a instituțiilor publice centrale și locale, care refuză abrogarea, modificarea si completarea actualului cadru legislativ.
Membrii FPTR au ajuns la concluzia că este necesară o schimbare radicală în ceea ce privește abordarea relațiilor dintre instituțiile statului și mediul de afaceri și au aprobat cu unanimitate de voturi:
1.Realegerea în funcția de :Prim-vicepreședinte a domnului Bucovală Nicolae, Președinte Organizația Patronală Mamaia-Constanța
Vicepreședinte Zona VI: Nord Vest, a domnului Virgil Stancu , Director General SC Aldini SRL
Vicepreședinte Zona II: Sud-Est,a doamnei Linica Stan, Președinte Organizația Patronală Mangalia
2.Adoptarea unor măsuri urgente privind eficientizarea activității din turismul românesc, care urmează a fi propuse partidelor Guvernului și partidelor din Coaliție.
3. Modificarea substanțială a structurii autorității publice centrale responsabile în domeniul turismului prin înființarea unei Autorități Naționale pentru Turism în subordinea unui minister cu buget considerabil ( eventual Ministerul Transporturilor și Infrastructurii ) sau a Guvernului. În prezent, specialiștii FPTR, în colaborare cu specialiștii din turism din cadrul Coaliției de Guvernare, vor propune o organigramă cu aproximativ 180 -190 posturi de conducere și execuție care ar trebui să prevadă în principiu :Președinte
Vicepreședinte
Secretar General
Direcție de Autorizare
Direcție Control
Direcție de Marketing și Promovare
Direcție Proiecte și Investiții
Direcție de Acte Normative/ Legislație în Turism
Direcție Juridică
Serviciul Economic
Serviciul Resurse Umane
Direcție Administrativ și Achiziții
Birou Protocol
Compartiment Informații Clasificate
Serviciul Comunicare
Într-un timp relativ scurt, în urma unor discuții și cu alți specialiști din turism se va finaliza propunerea din care va reieși cu certitudine:
– Importanța deosebită a Direcției de Acte Normative/ Legislație în Turism, care va avea un rol important in abrogarea, modificarea și completarea a celor peste 200 de acte normative care reglementează activitatea din turism astfel încât să se diminueze semnificativ birocrația și întreaga legislație să devină un factor determinant în dezvoltarea operatorilor din turism.
– Relațiile de coordonare și colaborare între Autoritatea Națională pentru Turism prin Direcția de Marketing și Promovare si OMD central, a cărei înființare o considerăm prioritară.
Vom susține la conducerea ANT inclusiv un membru al Coaliției de Guvernare, dar care să fie cu certitudine specialist cu experiență în turism”.
Be the first to comment