FrieslandCampina, producătorul brandului românesc de lactate Napolact, reduce impactul asupra mediului înconjurător cu etichetele produse de Rottaprint

Produse Napolact. FOTO Total PR

FrieslandCampina România, producătorul brandului românesc de lactate Napolact, anunță că toate etichetele termocontractibile utilizate pentru recipientele produselor sale vor fi realizate cu folie din PETg, o variantă sustenabilă, prietenoasă cu mediul. Materialele sunt produse de Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România.

FrieslandCampina a decis să înlocuiască folia din PVC utilizată în producerea etichetelor termocontractibile (shrink sleeve labels) cu PETg, un produs Rottaprint, rezistent și de calitate, care consumă resurse de energie mai puține și este prietenos cu mediul înconjurător.

Primele teste realizate în producție au avut rezultate foarte bune, iar la începutul anului 2019 apăreau deja pe piață primele produse Napolact cu recipiente cu folie termocontractibilă din PETg. Astfel, din portofoliul Napolact, recipientele cu gramaje mici (cele de 230 gr, 330 gr, 400 gr, 750 gr și 900 gr), au fost primele care au beneficiat de înlocuirea foliei din PVC cu cea din PETg. Ulterior, specialiștii Rottaprint au lucrat proactiv la dezvoltarea unei soluții și pentru recipientele cu gramaje mari (de 1.4 litri și 1.6 litri), astfel că în curând toate etichetele Napolact din folie termocontractibilă vor fi realizate exclusiv din PETg.

„Calitatea și sustenabilitatea au fost și sunt două atribute esențiale pe care Napolact a mizat întotdeauna. Suntem complet conștienți că drumul către ambalaje 100% fabricate din materiale reciclate și 100% reciclabile este unul de lungă durată și implică o dedicare constantă, dar facem pași importanți pentru ca amprenta pe care o lăsăm în urma noastră să fie una cât mai mică. Odată cu lansarea noilor ambalaje 100% reciclabile ne-am dorit sa venim și cu o etichetă specială în linie cu strategia noastră. Împreună cu partenerii noștri de la Rottaprint am reușit să completăm ambalajele noastre cu o etichetă specială, prietenoasă cu mediul”, a declarat Răzvan Orbulescu, Marketing Director FrieslandCampina România.

Soluția propusă de Rottaprint s-a pliat perfect pe caracteristicile pe care FrieslandCampina le caută la etichetele termocontractibile. Una dintre cele mai importante este productivitatea, prin alegerea unui material care funcționează foarte bine pe tot parcursul procesului de producție, fără reducerea vitezei. Mai mult, reglajele inițiale s-au realizat foarte rapid împreună cu specialiștii tehnici din echipa Rottaprint, încă din faza de testare, nefiind necesare alte ajustări.

O altă caracteristică este calitatea ambalajului care reflectă imaginea brandului. Astfel, folia trebuie să aibă un aspect ireproșabil și să se deformeze corect în procesul de contracție. De asemenea, pe lângă calitatea foarte bună a imprimării, un factor important a fost și posibilitatea integrării diverselor promoții sezoniere în designul ambalajului, dar și prețul care se încadrează în bugetul dedicat de companie ambalajelor de acest tip.

„Protejarea mediului înconjurător trebuie să devină o prioritate pentru noi toți, iar Rottaprint își susține activ partenerii să acționeze responsabil cu soluții pentru etichete și ambalaje prietenoase cu natura. În cadrul echipei Rottaprint, suntem constant interesați de tendințele mondiale în ceea ce privește sustenabilitatea și impactul asupra mediului, fapt pentru care venim cu alternative de materiale menite să îi ajute pe clienții noștri, dar și pe consumatorii lor finali să recicleze cât mai ușor recipientele produselor. Parteneriatul cu FrieslandCampina este unul de lungă durată, iar cheia succesului constă în colaborarea noastră permanentă în implementarea celor mai bune soluții pentru etichetele produselor Napolact”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.

Pentru FrieslandCampina, înlocuirea foliei din PVC cu PETg în cazul etichetelor termocontractibile a fost un pas înainte în proiectul prin care își propun să recicleze o mare parte din ambalajele pe care le introduc pe piață. Prin această decizie, întregul ambalaj este unul mai sustenabil, care poluează mai puțin. Recipientele din PET sunt reciclabile, iar folia din PETg detașată de pe recipient poate fi valorificată drept combustibil, ceea ce în cazul foliei din PVC nu este posibil. Mai mult, prin colectarea recipientului PET cu tot cu eticheta termocontractibilă în tomberoanele de plastic fără a fi separate, se reduce considerabil șansa recipientului PET de a fi reciclat, fiind nevoie de încă un utilaj în ciclul de reciclare. Folia termocontractibilă folosită de companie prezintă deja avantajul detașării ușoare de pe recipient, datorită benzii perforate, așa că singurul pas în plus pe care va trebui să îl facă consumatorul pentru a contribui la închiderea ciclului este să detașeze folia de pe recipient, potrivit indicațiilor de pe ambalaj.

Despre FrieslandCampina România

FrieslandCampina România face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina, organizație aflată în topul celor mai mari producători mondiali de lactate. FrieslandCampina este prezentă pe piața din România cu brandurile Napolact, Frico, Campina, Milli, Oke și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte. Brandul local Napolact, cel mai iubit brand de lactate pentru copii, conform Forbes în ultimii patru ani, este un brand în plină dezvoltare.

Despre Rottaprint

Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de 30 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent 2 centre logistice în România: Brașov și Ilfov și 2 centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2020, Rottaprint a livrat produse în 10 țări din Europa și Asia.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*