Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat emiterea autorizațiilor de construire pentru două proiecte de autostradă, fiind vorba de lotul 3 din Autostrada de centură a Bucureștiului și tronsonul Mihăiești și Zimbor din Autostrada Transilvania.
“Două dintr-o lovitură. Astăzi am emis autorizații de construire pentru două proiecte care, odată finalizate, vor fi mană cerească pentru zona metropolitană a Bucureștiului și inima Ardealului. În primul rând, avem autorizație de construire „proaspătă”, dată pentru lotul 3 (între DN6 – Bragadiru și A1) din Autostrada de centură a Bucureștiului, semi-inelul sudic.
Compania elenă care lucrează aici a făcut deja activități de pregătire a terenului (marcarea șantierului, drumuri de acces, arheologie, defrișare, deminare). Voi urmări îndeaproape lucrările și voi face tot ce-mi stă în putere ca proiectul să rămână în grafic. Nu mai accept întârzieri cum s-a întâmplat cu finalizarea peste termenul contractual a proiectului tehnic”, a declarat Cătălin Drulă.
Tronsonul va cuprinde: 9 pasaje și 4 poduri, un nod rutier la intersecția cu A1, o parcare de scurtă durată și un spațiu de servicii – ambele în oglindă.
Conform contractului, lotul 3 (18 km) va fi finalizat în 2023 – an în care, ministrul a afirmat că dorește deschiderea circulației pe întreaga secțiune de sud a A0.
A doua autorizație de construire emisă este pentru Autostrada Transilvania, tronsonul dintre Mihăiești și Zimbor – primul din județul Sălaj.
Pe cei 13 km ai secțiunii se vor construi: un nod rutier la Zimbor, 11 poduri (2,2 km lungime totală), 21 de podețe, o parcare de scurtă durată (de-o parte și de alta a drumului).
“Acest lot a fost licitat „la pachet” cu unul învecinat, aflat deja în execuție: Nădășelu – Mihăiești, unde am fost în vizită acum două săptămâni. Sunt mulțumit de cum avansează lucrările, iar constructorul român e mobilizat foarte bine în teren. Cu bani din PNRR, între Nădășelu și Poarta Sălajului (42 km, proiecte de 2 miliarde de lei) vrem să terminăm lucrările până în 2023”, a spus Drulă.
Be the first to comment