myPOS: Plata cu cardul, obligatorie în România. Reglementarea va spori transparența tranzacțiilor financiare

Plată cu cardul. FOTO PI2 PR

Toți comercianții, persoane fizice și juridice autorizate, sunt acum obligați să accepte plăți electronice. Legea 406/2023, care reglementează utilizarea cardurilor bancare și a plăților cu cardul la comercianți, a intrat în vigoare pe data de 16 iunie. Din perspectivă economică, se preconizează că această reglementare va spori transparența tranzacțiilor financiare, va contribui la reducerea evaziunii fiscale și va crește veniturile guvernamentale.

 Această schimbare vine, însă, și cu provocări pentru comercianți, în principal din cauza costurilor și al procesului logistic de implementare a sistemelor POS. Pe de altă parte, prin adoptarea plăților electronice, comercianții își pot îmbunătăți eficiența tranzacțiilor, pot reduce riscul de fraudă și pot spori satisfacția clienților, oferindu-le opțiuni de plată mai rapide și mai sigure.

Pentru a sprijini întreprinderile să se conformeze noii legislații, fintechul myPOS, unul dintre liderii la nivel european, oferă o gamă diversificată de terminale POS tradiționale și Android, care permit antreprenorilor să accepte plăți oriunde – în magazin, online și în deplasare. În plus, myPOS este singurul furnizor de servicii de plată care asigură decontarea instantanee a fondurilor, fără costuri suplimentare. Acest avantaj le permite comercianților care acceptă plăți prin intermediul myPOS să își folosească imediat fondurile primite pentru nevoi urgente și oportunități de investiții.

La nivel european, România se situează pe locul 11 în ceea ce privește rețeaua actuală de terminale POS, având doar 18 terminale la 1.000 de locuitori, un număr semnificativ sub media europeană de 36 de terminale, conform datelor furnizate de Banca Centrală Europeană. Adoptarea pe scară largă a plăților electronice este de așteptat să stimuleze cheltuielile de consum, îmbunătățind astfel fluxul de bani în economie și contribuind semnificativ la dezvoltarea generală a sectorului comercial.

Cu un dispozitiv myPOS, comercianții pot accepta toate metodele de plată, inclusiv carduri cu cip, PIN, cu bandă magnetică și fără contact de la operatori globali precum Visa, Mastercard, JCB și Amex, precum și scheme de plată europene, inclusiv Bancontact și iDEAL. Toate terminalele myPOS sunt dotate cu un card de date gratuit care asigură conectivitate mobilă 24/7/365, pentru flexibilitate sporită. 

„Am achiziționat dispozitivul myPOS Carbon și pot spune că mi-a ușurat munca cu până la 70%! Fonduri instant în cont, tranzacțiile se fac în câteva secunde. Cel mai avantajos este că nu trebuie să-ți deschizi sute de conturi la bancă. Primești un card myPOS business pe care poți să-l folosești oriunde – la mall, la benzinărie, restaurant, fără niciun comision. Nu ai abonamente lunare la dispozitiv. Îl cumperi și rămâne doar al tău!”, a împărtășit Valentin din cadrul ACROM pe platforma  Trustpilot.

myPOS vine în sprijinul microîntreprinderilor și IMM-urilor nu doar prin soluțiile de plată eficiente, ci și prin accesul la o platformă de afaceri dotată cu toate instrumentele de care acestea au nevoie pentru a-și simplifica operațiunile zilnice și a se dezvolta în actualul mediu de afaceri, tot mai digitalizat.

Clienții beneficiază de un cont gratuit multivalutar, care le permite să urmărească plățile în timp real prin intermediul unei aplicații mobile, să gestioneze cheltuielile companiei cu un card de business gratuit, să plătească furnizorii și multe altele. Comercianții au, de asemenea, posibilitatea de a-și crea propriul site de e-commerce gratuit din contul myPOS și de a integra soluția de plată online pentru a-și crește rapid vânzările. Acest sistem integrat de servicii răspunde perfect nevoilor proprietarilor de afaceri mici și mijlocii, fără contracte pe termen lung, abonamente sau taxe lunare.

„Considerăm că noua lege este o măsură favorabilă pentru sectorul comercial, care va simplifica procesul de plată atât pentru companii, cât și pentru clienți. În România există încă o lipsă de înțelegere cu privire la costurile ridicate asociate cu utilizarea numerarului. Afacerile au nevoie de digitalizare pentru a-și optimiza operațiunile. Obiectivul nostru, la myPOS, este să asigurăm antreprenorilor cele mai noi instrumente fintech pentru a răspunde noilor cerințe și tendințe în materie de plăți, fără costurile ridicate adesea asociate cu adoptarea noilor tehnologii”, a declarat Laura Pup, Country Manager și Managing Director myPOS pentru România.

 Prezent pe piața din România din 2019, fintech-ul myPOS a devenit unul dintre furnizorii preferați ai companiilor românești în ceea ce privește soluțiile digitale de plată. Performanțele solide ale companiei de-a lungul celor cinci ani demonstrează acest lucru: numărul terminalelor de plată myPOS utilizate în România a crescut cu 50% de la an la an, ajungând în prezent la peste 15.000 de dispozitive. Tranzacțiile pe platforma myPOS au înregistrat, de asemenea, o creștere de 85% de la an la an, ajungând la valoarea de 52 de miliarde de euro.

În prezent, peste 18.000 de comercianți din România, care activează în industrii diverse, de la comerț en-gros, alimente și băuturi, sănătate și frumusețe, taxiuri, retail și închirieri, se bazează pe soluțiile de plată oferite de myPOS. Deși serviciile fintechului se adresează în principal IMM-urilor, myPOS a încheiat parteneriate și cu companii mari, printre care Augsburg International, InterRegional Călători, Fryday, Swiss Clinique, Zeus Services, Custom Production Europe și nu numai.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*