Orange România anunță rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru din 2022

Orange Shop. FOTO Orange
Orange Shop. FOTO Orange

Grupul Orange anunță astăzi rezultatele financiare pentru al patrulea trimestru al anului 2022, disponibile la 31 decembrie.

În intervalul octombrie – decembrie, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 403 milioane de euro, în scădere cu 5,8% față de aceeași perioadă a anului anterior. În 2022, cifra de afaceri este de 1,571 miliarde de euro, în scădere cu 2,6% față de perioada similară din 2021. Diminuarea veniturilor este provocată de impactul contextului macroeconomic, dar și de declinul structural al unor activități de voce și date al cărui nivel a depășit factorii de creștere a celorlalte servicii.

La 31 decembrie 2022, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,1 milioane de clienți, servicii fixe în bandă largă către 1,2 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,4 milioane de clienți.

Rețea: 25 de orașe cu prezență 5G la final de 2022

T4 2022 a fost marcat de licitația de spectru, prin care Orange devine operatorul din România cu cel mai mare portofoliu de spectru și își reconfirmă poziția de lider în calitatea serviciilor mobile și fixe, precum și ambiția de a fi alegerea #1 pentru soluții sustenabile de conectivitate și servicii digitale integrate. În același timp, Orange a ajuns operatorul cu cele mai mari investiții în infrastructura de comunicații locală, taxele de licență, pentru achiziționarea acestor drepturi pe 25 de ani, ridicându-se la 264,6 milioane €.

Pentru a asigura acces la conectivitate pentru cât mai mulți clienți, Orange a continuat și în acest trimestru eforturile de extindere a rețelei și de a le furniza clienților acces la tehnologii ce oferă conexiuni de mare viteză. Din T4 rețeaua 5G e disponibilă în Miercurea-Ciuc, Suceava și Târgu Mureș, iar numărul orașelor în care clienții beneficiază azi de conectivitate Orange 5G ajunge, astfel, la 25.

Anul trecut, peste 1.500 de noi localități din mediul urban și rural au primit acces la conectivitate 4G și 4G+, acoperirea 4G fiind de 98,67% din populație, în timp ce rețeaua 4G+, cu viteze de download de până la 355,6 Mbps și de până la 47,5 Mbps pentru upload, acoperă 80,15% din populație.

Eforturile de expansiune au fost completate de cele de performanță a rețelei Orange, desemnată pentru al nouălea an consecutiv de auditorul independent LCC International drept cea mai rapidă rețea mobilă și cea mai rapidă rețea 5G din România. Totodată, în urma analizei Ookla® a rezultatelor comparative Speedtest Intelligence® obținute pentru operatorii români în T3-T4 2022, Orange România a fost desemnată cea mai rapidă rețea fixă.

Orange Business Services: creștere susținută a veniturilor din conectivitate și soluții de tip IT&C

Finalul lui 2022 a însemnat o continuare a creșterii veniturilor atât din conectivitate, cât și din soluții de tip IT&C. Veniturile din IT&C au crescut cu 26% față de T4 2021, în această categorie fiind incluse printre altele proiectele de integrare și soluțiile de colaborare, găzduire de echipamente, virtualizare în cloud și securitate cibernetică. De asemenea, Orange a extins în 2022 portofoliul de servicii avansate oferite companiilor prin lansarea unei platforme automatizate de detecție a vulnerabilităților, extinderea serviciilor profesionale pentru cloud și integrarea vocii fixe în platformele de colaborare.

Responsabilitate socială: 300.000 de telefoane colectate în programul “Re”

În linie cu angajamentele sale strategice asumate prin strategia #OrangeForward, Orange s-a implicat și în 2022 în comunitatea locală prin atenție constantă asupra reducerii impactului său asupra mediului și prin susținerea incluziunii digitale și diminuarea decalajului digital.

Orange a continuat derularea inițiativelor menite să încurajeze un comportament responsabil în ceea ce privește reciclarea, recondiționarea, repararea și recumpărarea telefoanelor vechi. 300.000 de telefoane au fost colectate prin programul de economie circulară “Re” pe parcursul întregului an.

Inițiativele dedicate protejării mediului și reducerii amprentei de CO2 au fost continuate și de YOXO, prin implicarea clienților în plantarea a 2 hectare de pădure, în Călugăreni, județul Giurgiu.

În același timp, pentru eficientizarea consumului de resurse, Orange a lansat un program ce se va derula pe 4 ani, pentru creșterea procentului de energie verde folosit în rețea. Primele centre de interconectare comunicații din program sunt în Constanța și Brașov, pe acoperișul cărora s-au instalat și dat în funcțiune panouri solare a căror producție anuală de energie estimată este echivalentă cu consumul anual mediu de 100kWh/lună al ~110 gospodării.

Pe lângă inițiativele sale de desfășurare a unui business responsabil, zona de educație a ramas  în centrul preocupărilor Orange în 2022. În ceea ce privește incluziunea digitală, Orange România, în parteneriat cu Fundația Orange și Simplon România, a derulat în T4 2022 a noua ediție a programului de educație digitală SuperCoders, la care au luat parte 2300 de copii. Digitaliada, program de educație digitală derulat și implementat de Fundația Orange România în școli din 34 de județe și la nivel național prin hub-ul www.digitaliada.ro, a ajuns în T4 la 51 de noi școli incluse în program, peste 12.000 de elevi primind acces în acest trimestru la conținutul online disponibil pe platforma dedicată.

Servicii digitale: Clienți din ce în ce mai interesați de ofertele exclusive în magazinele online Orange & YOXO cu acces la conectivitate 5G

Nivelul de utilizare a serviciilor digitale și numărul clienților ce au optat pentru zona de e-commerce au continuat să crească în T4 2022. Clienții Orange au beneficiat de oferte exclusive în magazinul online Orange, iar vânzările în ecosistemul digital au înregistrat o creștere de peste 50% față de T4 2021. În septembrie, la un an de la achiziția Orange Romania Communications, clienții au putut folosi o singură aplicație My Orange pentru a-și gestiona serviciile Orange România și Orange Romania Communications.

YOXO, produsul 100% digital, a continuat să câștige teren, iar din T4 oferă clienților acces la cea mai bună experiență de conectivitate prin intermediul rețelei 5G. În 2022 s-a lansat magazinul YOXO disponibil în aplicația mobilă și au fost introduse noi beneficii precum secțiunea YOXO Dealz, aplicația având cel mai bun rating din magazinele de aplicații din România. Toate acestea au dus la o bază de clienți aproape dublă față de 2021.

La Orange Money, serviciile digitale financiare, cardul de credit a înregistrat în T4 2022 cea mai importantă creștere din punct de vedere a tranzacțiilor efectuate de către clienți, care au crescut de peste 2 ori față de aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, 74% din tranzacțiile în magazine cu cardul de credit au fost efectuate folosind plățile mobile NFC cu smartphone sau smartwatch, subliniind profilul digital al clienților.

“2022 a fost un an esențial pentru noul Orange în Romania, în care am pus bazele devenirii unui operator convergent integrat. Pe lângă lansarea din primăvară a primei oferte comune de servicii fix-mobil destinată tuturor clienților și finalizarea tranziției Orange Romania Communications către brandul Orange, am făcut pași importanți pentru oferirea unei experiențe unitare clienților, prin numărul de contact unic 300 și un nou design pentru toate magazinele și aplicațiile noastre, iar la final de an am reușit să mai înscriem o bornă, prin relocarea echipelor Orange Romania si Orange Romania Communications în două sedii în București.

În pofida contextului macroeconomic plin de provocări, uitându-ne la nivelul întregului an, reziliența a caracterizat performanța noastră, iar obiectivul nostru a fost să implementăm acțiuni clare pentru a atenua încercările cu care ne-am confruntat. Iar pentru că oamenii sunt motorul principal din spatele reușitelor noastre, le mulțumesc tuturor din marea echipă Orange pentru implicarea lor și toate eforturile făcute pe parcursul întregului an, demonstrând că sunt cu adevărat One Team”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*