Packeta România: Rata de retur la magazinele online din România este în creștere. Cumpărătorii online au la dispoziție  o rețea națională de peste 800 de puncte pick-up pentru efectuarea unui retur simplu și rapid

Livrator Packeta. FOTO Clear Communications

Dezvoltarea industriei de eCommerce din România, concomitent cu schimbarea comportamentului de consum al românilor – mai predispuși să facă mai multe achiziții online decât anii trecuți –  generează pentru comercianții online o rată de retur mai ridicată. Potrivit legii în vigoare, consumatorii au la dispoziție 14 zile calendaristice pentru a returna produsele cumpărate.

Rata de retur a produselor achiziționate online variază în funcție de segment. În cazul plăților în avans (cu cardul), rata de retur este mai scăzută, fiind cuprinsă între 1% și 3%. Nu același lucru se întâmplă și în cazul plăților ramburs (plata la livrare), unde rata de retur variază între 5% și 15%, în funcție de categoriile de produse.

Pentru magazinele online această problemă devine și mai serioasă, pe măsură ce au și mai multe comenzi în afara României, și trebuie gestionată cu parteneri de încredere care să asigure returul produselor în cele mai bune condiții.

„Ne așteptăm ca rata de retur să continue să crească în lunile noiembrie și decembrie, odată cu creșterea vânzărilor în evenimentele de reduceri de final de an, precum Black Friday și campania de Crăciun, mai ales în anumite industrii online, precum fashion. Motivele returului variază de la inadvertențele produselor, calitatea acestora, starea de funcționare etc. Pe termen lung, însă, rata de retur a produselor va fi mai mică, pe măsură ce tot mai multe comenzi vor fi achitate online, cu cardul”, spune  Alexandr Jeleascov, CEO Packeta România.

Packeta România oferă comercianților clienților finali și acest serviciu de returnare a produselor, atât în România, cât și în afara țării, la costuri avantajoase. Packeta România oferă suportul logistic simplificat pentru returul coletelor, clienții având la dispoziție o rețea națională formată din peste 800 de puncte pick-up, unde pot preda coletele cu produse, pentru ca acestea să fie returnate comercianților de la care au fost achiziționate.

„Una dintre principalele provocări pentru clientul final o reprezintă documentarea insuficientă referitoare la politica de returnare a comenzilor. În afară de documentare, lipsa unei soluții viabile privind returul, cât și costul de retur. Aceste motive sunt un impediment și pentru magazinele online deoarece costul de retur pe lanțul de aprovizionare este aproximativ dublu față de livrarea propriu-zisa către client, generând astfel costuri interne care pot reprezenta câteva procente semnificative din cifra de afaceri”, mai spune Alexandr Jeleascov.

Care este procedura de returnare a produselor

Clienții au la dispoziție o modalitate foarte simplă de a face un retur de colet către magazinele online (colaboratoare Packeta) de la care au achiziționat produsele, folosindu-se de infrastructura Packeta:

clienții ambalează în mod corespunzător produsele ce urmează a fi returnate și adaugă în colet formularul de returnare furnizat de către magazinul online;

predau personal coletul la unul dintre cele peste 800 de puncte  pick-up ale Packeta România;

comunică personalului din punctul pick-up codul unic de returnare format din 8 cifre al magazinului online respectiv;

pe baza codului, personalul din punctul pick-up generează un AWB asociat returului;

curierul Packeta România va prelua coletul de la punctul pick-up și îl va returna magazinului online

Cât privește modalitatea de retur Cross Border, în Cehia, Slovacia și Ungaria este valabilă aceeași soluție ca și în Româna, clientul putând preda returul la orice punct pick-up. În afara acestor țări, în cazul returului internațional, Packeta deține adrese fizice de retur în toate țările în care livrează, astfel, clienții pot expedia coletele către una dintre adresele de retur din țările respective, iar curierii Packeta vor prelua coletele și le vor returna către magazinele online.

Tarifele pentru coletele retur se aplică magazinelor online, sellerilor, și diferă în funcție de țara de destinație și de modalitatea de retur. Clienții primesc o confirmare a trimiterii coletelor și o confirmare a primirii bunurilor înapoi de către magazinele online.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*