Performanță istorică a Portului Constanța – cel mai mare volum de mărfuri operat în porturile maritime românești în 2022

Trafic de mărfuri în porturile maritime. FOTO CN APMC

Traficul total de mărfuri în porturile maritime românești a înregistrat 75,55 milioane tone în anul 2022, o creștere de 12% față de 67,5 milioane tone în 2021, fiind cel mai mare trafic de mărfuri din istoria porturilor maritime românești și menținându-se, astfel, trendul ascendent din ultimii ani.

„Cerealele reprezintă și în acest an grupa de mărfuri cu cea mai mare pondere în traficul total, Portul Constanța devenind cel mai important din Europa din acest punct de vedere, mai ales în contextul actual, cu un trafic anual de 24,1 milioane tone“ a declarat directorul general al CN APM SA Constanța, Florin Vizan.

În traficul total, cerealele reprezintă 31,7%, urmate de petrol brut 12,57%, articole diverse 10,4%, produse petroliere 9,6%, minereuri de fier, deșeuri de fier 9,26%.

Din traficul total, 79,5% reprezintă trafic maritim și 20,5% reprezintă traficul fluvial. Traficul maritim a crescut cu 16%, la valoarea de 60,1 milioane tone, iar cel fluvial, cu 15,4 milioane tone s-a menținut la aproximativ același nivel ca în 2021.

Traficul de mărfuri pe relația Ucraina a totalizat, de la începutul războiului, 11,85 milioane tone, din care 5,4 milioane tone trafic fluvial și 6,4 milioane tone, pe maritim. Cele mai mari cantități de mărfuri sunt cereale, dar au mai sosit în port și echipamente, fosfat, laminate, minereuri de fier, containere.

Creșteri semnificative de trafic se mai regăsesc în cazul următoarelor grupe de mărfuri: semințe uleioase (69,7%), minereuri de fier și, deșeuri de fier și oțel (47%), petrol brut (41,7%), produse chimice derivate din cărbuni și gudron (37,7%), minerale brute sau prelucrate (36,8%), produse petroliere (33,4%), produse metalice (28,2%), articole diverse (28,2%), echipamente, mașini (12,4%), îngrășăminte (9,5%).

O creștere se înregistrează și în cazul containerelor și anume 7,9 milioane tone în 2022, față de 6,16 milioane tone în 2021 (creștere de 28,24%). Aceeași situație se regăsește și în numărul de TEU-uri, respectiv 772.046 în 2022, comparativ cu 631.964 în 2021 (creștere de 22,16%).

Scăderi de trafic au fost înregistrate, în principal, la minereuri și deșeuri neferoase (69,7%), celuloză și deșeuri de hârtie (48,3%), ciment, var nestins, materiale prefabricate pentru construcții (23,8%), cartofii, legume și fructe proaspete sau congelate (18%), animale vii, sfeclă de zahăr (6,3%).

În anul  2022, au făcut escale în porturile maritime românești 15.381 nave, față de 14.629 nave în 2021.

În portul Constanța zona Constanța, traficul de mărfuri înregistrat în 2022 a fost de 68,24 milioane tone, o creștere cu 11,5%.

În portul Constanța zona Midia, traficul de mărfuri înregistrat în 2022 a fost de 7,02 milioane tone, comparativ cu 2021, când s-au înregistrat 5,93 milioane tone, prezentând o creștere de 18%.

În portul Constanța zona Mangalia, traficul de mărfuri înregistrat în 2022 a fost de 278.442 tone, față de

338.472 tone în 2021.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*