Circa 53% dintre români doresc să-și schimbe locul de muncă, în următoarele 6 luni, arată rezultatele studiului „HR Research” realizat de către 4Service Group, compania internațională de cercetare, lider în furnizarea de servicii de customer experience și facility management.
Conform sondajului, unul dintre principalii factori care îi determină pe angajații români să-și caute un alt loc de muncă este salariul. Rezultatele arată că media salarială dorită se ridică la 5.823 de lei, în timp ce venitul actual reprezintă doar 75% din această sumă, respectiv 4.349 lei.
„Într-un context economic marcat de incertitudini, este important să avem o imagine de ansamblu asupra pieței forței de muncă și să înțelegem astfel care sunt prioritățile angajaților. Rezultatele studiului realizat de către 4Service Group oferă o perspectivă valoroasă tuturor companiilor asupra factorilor care îi determină pe angajați să ia decizii legate de carieră. Stabilitatea salarială, beneficii adiționale și un echilibru sănătos între viața personală și profesională, reprezintă principalele criterii de selecție pentru un job, potrivit celor peste 53% dintre respondenții sondajului nostru”, a declarat Roxana Monica Vîlcu, Country Manager pentru România al 4Services Group.
În același timp, datele analizate arată că mediul de lucru a devenit mult mai important pentru angajați, în ultimii ani. Astfel, crearea unei culturi organizaționale care promovează bunăstarea și dezvoltarea personală devin esențiale. Aceste elemente se regăsesc printre criteriile cheie pentru crearea unor locuri de muncă atractive și care oferă satisfacție.
În ceea ce privește factorii interni considerați esențiali, studiul evidențiază că securitatea și stabilitatea ocupă un loc important în luarea deciziilor de angajare. De asemenea, angajații doresc să se simtă valorizați și apreciați în cadrul organizației, iar satisfacția personală și împlinirea profesională sunt aspecte fundamentale. Un alt factor relevant este evitarea presiunii și stresului excesiv în locul de muncă.
Platformele de recrutare de tip EJOBS și BESTJOBS rămân în continuare cele mai importante canale utilizate de către respondenți pentru căutarea unui loc de muncă.
Studiul a analizat răspunsurile a circa 200 de respondenți din România, cu vârste cuprinse între 18 și 64 de ani și s-a desfășurat în lunile februarie și martie ale anului curent.
Be the first to comment