Studiu Mezoni: 65% dintre români își renovează locuința o dată la 3 ani. 74% vor să-și schimbe mobilierul în viitorul apropiat

Locuință. FOTO Pixabay.com

Pentru foarte mulți români casa reprezintă o carte de vizită și mândrie între prieteni, motiv pentru care 65% dintre aceștia aduc îmbunătățiri o dată la 3 ani. Un studiu de piață MEZONI.RO, magazin de mobilă, textile și accesorii pentru casă, ce a vizat interesul românilor pentru mobilier și decorațiuni, arată că oamenii au un interes crescut pentru a demara proiecte de (re)amenajare, dar și ce sume sunt dispuși să scoată din buzunar și pentru ce piese de mobilier.

MEZONI.RO a realizat în luna august a acestui an o cercetare de piață cu scopul de a afla care este bugetul pentru renovarea și amenajarea apartamentului, dar și ce sume sunt dispuși să cheltuiască pe mobilier, decorațiuni și accesorii pentru casă.

74% dintre români vor să schimbe mobila din casă, cu accent pe confort și funcționalitate

Pornind de la interesul românilor pentru sectorul home & deco și cum acesta s-a oglindit în analiza de piață făcută de MEZONI.RO observăm că românii sunt foarte preocupați de proiecte de amenajări interioare. Astfel, la întrebarea ”La ce interval de timp renovați locuința?”, aproximativ 65% au răspuns că o dată la 3 ani aduc îmbunătățiri, în timp ce 16% investesc în amenajarea casei o dată la 10 ani.

De asemenea, 62% dintre participanții la studiu au răspuns că nu au un buget fix pentru renovare, în timp ce 25% au spus că mai mult de 10.000 de RON nu pot investi într-un an.

În topul reparațiilor de care o locuință are nevoie în viitorul apropiat, 74% dintre persoanele întrebate au spus că este nevoie de schimbarea mobilierului, 65% au ales zugrăvitul camerelor, 41% au spus că finisajele trebuie schimbate, în timp ce 27,5% își doresc corpuri de iluminat noi.

Scopul pentru care românii sunt interesați de renovarea locuinței este în foarte mare măsură influențat de dorința de confort și funcționalitate, aproximativ 80% fiind de această părere, alegere survenită cel mai probabil după perioada de pandemie când oamenii au fost izolați pentru mai multă vreme în propriile case. Doar 2% dintre români au optat pentru renovarea apartamentului cu dorința de a-l vinde sau închiria.

Livingul și dormitorul, camerele unde românii investesc cel mai mult

Deși aproximativ 69% dintre românii participanți la studiu au declarat că nu au un buget fix pentru mobilier, criteriul principal după care aleg mobilierul/ decorațiunile pentru casă este: 59% funcționalitatea, 57% aspectul, 49% prețul.

Interesul s-a îndreptat în special către camerele asociate cu relaxarea și confortul. Astfel, primele încăperi pe care românii aleg să le renoveze sunt: livingul 37% și dormitorul 36%, balconul situându-se în preferințe pentru doar 6,7% dintre români. Așa cum era de așteptat, primele piese de mobilier pentru casă achiziționate sunt tot din această categorie: mobilier de living 41.3%, mobilier dormitor 40.3%, cât și de mobilier bucătărie 29%.

33% dintre români plătesc pentru canapeaua din living între 1400 – 2200 RON

Așa cum probabil mulți intuiesc, românii aleg să-și renoveze singuri apartamentul, cu ajutor de la membrii familiei și prieteni, doar 18% apelând la sfaturile unui specialist. De asemenea, doar 14% dintre români decid să-și cumpere o piesă nouă de mobilier o dată pe an, cei mai mulți dintre aceștia, aproximativ 60%, achiziționează mobilier nou doar când cel vechi se strică.

Când vine vorba de suma investită pentru piese de mobilier, 11% dintre români achiziționează o canapea de peste 3000 de RON, 33% au un buget cuprins între 1400 – 2200 RON, în timp ce 32% vor să plăti între 800 – 1400 RON.

De asemenea, doar 9% dintre români sunt dispuși să investească în salteaua de pat o sumă de peste 1500 RON, cei mai mulți având un buget de 300-900 RON. Și la capitolul decorațiuni de casă, românii și-au exprimat opinia, astfel pentru cel mai folosit accesoriu – covorul, 36% dintre români plătesc între 150 – 600 RON, în timp ce doar 4% vor plăti mai mult de 1000 RON.

Indiferent de proiectul de amenajare, echipa MEZONI.RO vine în întâmpinarea românilor cu produse pentru casă care să-i ajute să creeze cel mai frumos, reconfortant și personal loc: ACASĂ.

Cercetarea de piață a fost realizată la nivel național, pe un eșantion de 800 de respondenți cu vârste cuprinse între 25 și 55 de ani.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*