Thoughtworks: 75% dintre liderii din business consideră că folosirea responsabilă a tehnologiei va deveni la fel de importantă ca finanțele companiilor

Securitate cibernetică. FOTO Macedo_Media

Aproximativ 75% dintre liderii din business consideră că deciziile tehnologice ale companiilor vor acorda „utilizării responsabile a tehnologiei” aceeași importanță ca și implicațiilor financiare și de afaceri, conform raportului „The State of Responsible Technology”.

Analiza a fost realizată de Thoughtworks (NASDAQ: TWKS), o companie globală de consultanță tehnologică care integrează strategia, designul și ingineria pentru a stimula inovația digitală, și MIT Technology Review Insights, care au colaborat pentru a explora modul în care companiile înțeleg utilizarea responsabilă a tehnologiei, ce le-a motivat să adopte practici mai responsabile și ce beneficii speră să obțină în urma acestei adoptări.

Potrivit raportului, 73% dintre liderii de afaceri sunt de părere că utilizarea responsabilă a tehnologiei devine o nevoie stringentă în business.

“Să ne imaginăm un oraș ca Bucureștiul fără Internet timp de 24 de ore. Asta ca să conștientizăm cât de digitală a devenit viața noastră – personală și profesională. De la achitarea taxelor și check-in-ul sau comenzile online, până la fluxurile critice din transport și logistică – iar exemplele pot continua la nesfârșit. 

Cu cât tehnologia avansează, cu cât devine mai repede și mai mult omniprezentă – cu atât etica, transparența și utilizarea responsabilă nu mai sunt facultative – ele trebuie să fie parte din concepție, iar asta presupune o schimbare de paradigmă. Deciziile de design trebuie să fie luate nu doar ținând cont de aspectele pur legale, dar și din perspectiva drepturilor omului, a asumarii răspunderii pentru deciziile luate. Vedem apariția unor standarde care să faciliteze acest aspect – EU AI Act este un exemplu și suntem siguri că vor urma altele”, a declarat Adrian Locusteanu, Head of Demand, Thoughtworks România.

Printre principalele beneficiile pe care le pot obține companiile odată cu adoptarea unei tehnologii responsabile se regăsesc: achiziția/ reținerea mai bună a clienților, îmbunătățirea percepției brandului, prevenția în fața consecințelor negative neintenționate, atragerea și reținerea talentelor de top, îmbunătățirea sustenabilității.

Raportul „The State of Responsible Technology” se bazează pe un sondaj efectuat pe 550 de directori seniori din nouă țări și regiuni — Statele Unite (12%), Canada (10%), Brazilia (10%), Regatul Unit (12%), Germania (12%), India (12%), Australia (11%), Singapore (10%) și China (12%). În plus, include o serie de interviuri aprofundate cu experți în tehnologie din organizații precum H&M Group, MOIA și California Polytechnic State University.

Majoritatea respondenților la sondaj fac parte din companii care pun un accent deosebit, prinpoliticile lor oficiale, pe implementarea inițiativelor tehnologice responsabile. Dintre respondenți, 67% au precizat că organizația lor are metodologii, direcții pre-stabilite și un mediu adaptat pentru implementarea unor tipuri specifice de tehnologie responsabilă. Acest aspect a apărut mai frecvent în rândul răspunsurilor oferite de respondenții din sectorul public, decât în ​​rândul celor care lucrează la companiile de servicii financiare.

Principalele bariere în calea integrării mai ferme a tehnologiei responsabile în operațiuni au fost lipsa de conștientizare a managementului superior (52%), rezistența organizațională la schimbare (46%) și prioritățile interne concurente (46%).

Vorbind despre concluziile raportului, dr. Rebecca Parsons, Chief Technology Officer Thoughtworks, a declarat: „Amploarea tehnologiei se extinde în zone mai sensibile și mai complexe, de la decizii de credit și diagnostice medicale până la sentințe penale. Are impact asupra interacțiunilor de zi cu zi cu noi înșine, prietenii și familia, precum și cu angajații, clienții și cetățenii noștri. Nu este surprinzător faptul că organizațiile se gândesc mai mult la modul în care construiesc o tehnologie mai responsabilă, decât să se concentreze doar pe parametri precum confortul sau costul. La Thoughtworks, consiliem organizațiile cu privire la strategiile lor de inovare digitală și modul în care tehnologia responsabilă poate construi încrederea clienților, reduce riscurile și atrage talente, adăugând valoare și gestionând orice consecințe nedorite ale produselor lor digitale.”

Directorul editorial global al MIT Technology Review Insights, Laurel Ruma, a declarat: „Pe măsură ce tehnologia devine o parte fundamentală a fiecărei afaceri, crește și riscul de avedea  unele consecințe greșite ale folosirii acesteia. Prin urmare, utilizarea responsabilă a tehnologiei a devenit o așteptare critică pentru afaceri. Modul în care companiile interpretează această obligație și gradul în care execuția lor se potrivește cu aspirațiile lor evoluează rapid.”

Dr. Parsons a mai explicat: „În esența sa, noțiunea de tehnologie responsabilă se referă la asigurarea faptului că toată lumea beneficiază de pe urma implementării tehnologiei. Sunt încurajată de ceea ce văd în acest raport: liderii de afaceri de astăzi nu numai că încep să înțeleagă nevoia urgentă de utilizare responsabilă a tehnologiei, dar văd și avantajele concrete pentru întreprinderi, care le oferă motive solide pentru a face acest lucru.”

Această nouă cercetare Thoughtworks-MIT Technology Review Insights urmează lansării Thoughtworks’ Responsible Tech Playbook, care oferă companiilor instrumente și proceduri tehnologice pentru a identifica strategii cu ajutorul cărora pot fi mai incluzive, conștiente de tendințele părtinitoare și importanța transparenței și pentru a atenua consecințele negative neintenționate. Utilizarea acestor abordări îi ajută pe specialiștii tech să aleagă informat produse și platforme tehnologice pe baza unor perspective avizate, crescând probabilitatea ca efectele dăunătoare să fie descoperite și evitate.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției, companiei sau agenției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația BizPLUS.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe bizplus.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*