Retailerul olandez Used Products, specializat în vânzarea de produse noi şi pre-utilizate, cu o gamă variată pe segmentul de tehnologie, de la gadgeturi până la articole de divertisment digital, anunță extinderea în sistem de franciză în trei noi orașe, simultan. Este vorba despre Oradea, Arad și Budapesta (Ungaria), pentru care au fost semnate deja contractele.
Strategia pe care o are astăzi filiala locală a retailerului olandez, calculată pe termen mediu și lung, este să se dezvolte în franciză în cât mai multe orașe, în contextul în care această nișă poate aduce satisfacții atât pentru viitorii antreprenori, care se decid să deschidă un astfel de magazin, cât și pentru clienții lor.
Magazinele din Oradea și Arad se estimează că vor fi lansate în luna decembrie anul acesta, iar cel din Budapesta în februarie 2024.
”Francizatul din Oradea este Andrei Ionașcu, un fost angajat de la magazinul Used Products din Cluj. După trei ani în care a experimentat cum funcționează un asemenea business, în Cluj, acesta s-a decis să își dezvolte în Oradea propriul magazin. Pentru Arad, investiția este făcută de o familie tânără, care a văzut potențialul acestei afaceri sustenabile. De asemenea, rețeaua internațională va deschide prima franciză în Ungaria, de această dată fiind vorba de un antreprenor cu experiență în domeniile de marketing și call center”, spune Alexandru Sasarman, Francizorul din Romania.
Magazinele Used Products cumpără, vând și fac schimb cu o gamă largă de produse, direct de la clienți și către aceștia. Pentru a avea succes într-o astfel de afacere, franciza evaluează în mod constant tendințele de ofertă și cerere ale produselor, ajustând prețurile în funcție de experiența acumulată.
Înființată acum mai bine de 25 de ani în Olanda (orașul Alkmaar), compania Used Products s-a extins constant în ultimul deceniu, mai ales în Europa, această formula de ”magazin în franciză” fiind astăzi extrem de populară. Și tocmai pentru că este un model de business care funcționează optim, compania duce mai departe ideea, cu intenția să-și crească și mai mult prezența la nivel internațional.
În acest context, al strategiei de expansiune, compania francizoare din Olanda a semnat pentru deschiderea celui de-al doilea magazin în Germania, la Mannheim. De asemenea, și Gregor Miklavčič, francizorul din Slovenia, pregătește o nouă lansare, la Maribor, a doua lansare din plan local.
”Noi, filiala din România, am făcut anul acesta un parteneriat cu francizorii mari din Olanda și, de curând, am primit rolul de COO (Chief Operating Officer) pentru a dezvolta magazine noi în Spania, Franța, Italia, Austria, regiunea Scandinavă, Polonia, Moldova și Emiratele Arabe. Drept urmare, ne dorim să discutăm cu potențiali francizați, investitori interesați de modelul nostru de afaceri, pe care să îl aplice în România și în alte țări”, detaliază Alexandru Sasarman.
Potrivit spuselor sale, cea mai recentă lansare de magazin din România a fost în luna august, la Sibiu, în prezent fiind active trei magazine, celelalte două aflându-se în Cluj și Timișoara.
Pentru a deschide un magazin Used Products în România, în sistem de franciză, costurile investiției de început pot varia între 50.000 și 200.000 de euro, în funcție de suprafață (cu aport propriu de capital de minim 25.000).
Be the first to comment