În 2024, Revolut și-a consolidat poziționarea de partener financiar ideal pentru simplificarea vieții de zi cu zi, ajutându-i pe români să-și gestioneze banii eficient și în siguranță. Creșterea încrederii clienților români în fintech-ul global a condus la un nou record pe plan local – românii au depășit pragul de 1 miliard de tranzacții efectuate cu Revolut, mai mult cu 58% decât în 2023. Practic, un utilizator local a efectuat în medie 22 de tranzacții pe lună cu cardurile și aplicația Revolut, arătând o creștere semnificativă a ratei de adopție a serviciilor companiei de tehnologie financiară care este prezentă de șapte ani pe piața locală.
Revolut este unul dintre principalele instrumente de plată folosite de români atunci când fac achiziții din magazinele online sau cu prezență fizică, mai bine de jumătate dintre tranzacții – 519 de milioane – fiind plăți către comercianți. Revolut a înregistrat cu 54% mai multe plăți cu cardul în 2024 față de 2023, românii utilizând cardul pentru a cumpăra bunuri în supermarket-uri sau pentru a plăti în restaurante, în farmacii sau pe platforme de achiziții online. Suma totală a plăților cu cardul realizate la nivelul întregului an a crescut cu 57%, la 9,7 miliarde de euro.
O evoluție importantă a fost remarcată și la nivelul utilizării Revolut pentru transferurile instant către alți clienți ai fintech-ului, numărul tranzacțiilor p2p înregistrând un progres cu 79% față de anul anterior, până la 138 milioane de tranzacții.
Cum a arătat bugetul românilor în 2024?
Ponderea divertismentului în valoarea totală a tranzacțiilor a rămas la același nivel ca în 2023, 23%, fiind principala categorie de buget din punct de vedere valoare tranzacții. Cheltuielile cu alte categorii de produse decât cele alimentare și de uz imediat (îmbrăcăminte/încălțăminte, electronice și electrocasnice) s-au menținut pe a doua poziție, cu 17%, iar bugetul pentru alimente și produsele de larg consum și-a păstrat a treia poziție cu 15%. Românii au mai cheltuit cu transportul (9% din valoarea totală a cumpărăturilor), pentru servicii de alimentație publică în restaurante, baruri, cafenele, fast-food-uri (9%), servicii turistice (6%), alte tipuri de servicii (8%), utilități (5%).
Din perspectiva sezonalității, datele Revolut arată că luna octombrie a fost cea care a înregistrat cel mai mare număr de plăți către comercianți (+4% față de luna anterioară), iar iulie a fost luna în care s-a înregistrat cea mai mare creștere a volumelor totale ale achizițiilor (+8% față de luna anterioară). Decembrie s-a menținut ca luna cu cea mai mare valoare absolută a volumului achizițiilor (+4% față de luna noiembrie 2024 și +20% față de decembrie 2023, creștere ajustată cu creșterea bazei de clienți).
La nivelul bugetelor de cheltuieli, cea mai mare creștere a sumelor totale cheltuite pentru alimente și produse de larg consum a fost remarcată în aprilie (+21% față de luna aprilie 2023), iar pentru segmentul retail în luna februarie, cu un avans de 19% față de aceeași perioadă a anului anterior. Utilizatorii Revolut au cheltuit mai mult în decembrie 2024 decât în decembrie 2023 pentru turism (+19%) și cu 14% mai mult în restaurante în luna februarie 2024 vs. februarie 2023.
Pentru sănătate, românii au cheltuit mai mult în aprilie, cu 21%, pentru transport în mai (+14%), iar în decembrie au plătit mai mult cu 27% pentru servicii și cu 33% pentru utilități.
Revolut este preferat ca modalitate de plată de categoria de vârstă 25-45 de ani, care a cheltuit cea mai mare sumă cu banca digitală, anul trecut, peste 3,2 miliarde de euro. Dar cea mai mare creștere a volumului total al cheltuielilor cu Revolut s-a înregistrat în rândul categoriei de vârstă 18-24 de ani (+94% față de 2023). Revolut a contribuit anul trecut și la creșterea adopției mijloacelor de plată digitale în rândul generațiilor mai mature, de peste 55 de ani, în rândul cărora volumele totale cheltuite au crescut cu 49% față de 2023.
Datele Revolut mai arată că bărbații sunt cei care cheltuiesc cele mai mari sume cu banca digitală, în principal pentru divertisment și shopping, în timp ce femeile utilizează cardurile și aplicația Revolut mai ales pentru shopping și pentru cumpărăturile curente din supermarket-uri. Deși bărbații au cheltuit de două ori mai mult cu Revolut decât femeile, în 2024,creșterea sumelor totale cheltuite a fost mai accentuată în cazul femeilor (+59%) decât în cazul bărbaților (+53%).
„Dinamica excepțională avută de Revolut anul trecut ne arată că am construit în timp un sistem financiar flexibil și sigur, ce rezonează perfect cu nevoile consumatorilor români. Rata de utilizare a crescut semnificativ în toate categoriile de vârstă, am văzut o intensificare a utilizării în rândul publicului feminin, iar instrumentele de siguranță a fondurilor introduse ne-au ajutat să construim o relație și mai de încredere cu publicul din România.
Așa cum o arată și recenta campanie locală derulată cu îndrăgita artistă Theo Rose, Revolut nu mai este de mult doar un accesoriu al tinerelor generații, mereu la curent cu cele mai noi tendințe în tehnologie și cu un stil de viață alert. Azi, Revolut este banca de zi cu zi pentru milioane de români, iar întrebarea „Ai Revolut?” a devenit la fel de uzuală ca „Ce mai faci?”.
Le mulțumim românilor pentru încrederea pe care ne-o arată și îi asigurăm că vom continua să fim în avangarda serviciilor financiare bazate pe tehnologii avansate, fideli poziționării noastre „Banking & Beyond”, a declarat Mariia Lukash, Head of Growth Revolut CEE Region.
Banca digitală Revolut, care este folosită tot mai mult ca un cont bancar principal de către utilizatorii din România, integrează în aplicație și funcții de analiză a bugetului și limite pentru cheltuielile realizate pentru o anumită perioadă de timp, care pot fi adaptate de clienți la propriile nevoi. Funcțiile de analiză și gestionare a bugetului din aplicație încurajează un comportament economic responsabil și generează retrospective ale cheltuielilor realizate într-o perioadă dată (de exemplu, ultima săptămână). Astfel, clienții pot preveni cheltuielile în exces sau își pot face o idee clară despre felul în care cheltuiesc cu ajutorul clasificării pe comercianți, categorii, țări ș.a.m.d.
De anul trecut, fintech-ul global a introdus și un sistem de loializare a clienților care folosesc Revolut pentru a face plăți, RevPoints, pentru a-i ajuta pe utilizatori să obțină și mai mult de la banii lor.
Această inițiativă a Revolut le permite clienților săi utilizatori de carduri de debit să transforme punctele câștigate ca urmare a plăților realizate cu Revolut în beneficii precum mile de zbor, discount-uri la furnizori de servicii turistice și atracții, la cazare și altele. Clienții își pot transfera punctele obținute către una dintre companiile de transport aerian incluse în listele Avios sau Flying Blue, printre care și British Airways Executive Club, Iberia Plus, Vueling Club, Air France, KLM, TAROM, Air Europa, sau către alte oferte disponibile în aplicație, pentru utilizarea altor funcționalități Revolut. În funcție de tipul de plan deținut, clienții pot acumula până la 1 punct/ 1 euro cheltuit și chiar pot accelera acumularea de puncte dacă optează pentru rotunjirea mărunțișului.
Be the first to comment