Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță că după 9 ani de zile și după multiple probleme, lucrările la Varianta Ocolitoare Mihăilești au fost încheiate.
Actualul Antreprenor a reușit să finalizeze proiectul înaintea termenului contractual, luna februarie a anului viitor, pentru că, spre deosebire de predecesorii săi a abordat cu seriozitate acest obiectiv.
La devansarea termenului contractual a contribuit probabil și decizia constructorului de a investi într-o tehnologie performantă pentru aşternere a asfaltului, prin folosirea unui sistem 3D.
Se va putea circula în regim de 2 benzi pe sens pe Varianta de Ocolire Mihăilești, ceea ce reprezintă un avantaj atât pentru traficul rutier de tranzit cât și pentru localitate.
Chiar dacă are o lungime de doar 3,18 km, această Variantă va duce la scurtarea timpilor de deplasare pe DN6 și la reducerea riscurilor specifice tranzitării localităților.
Istoricul acestui proiect începe în anul 2011, când CNAIR a demarat proiectul, iar licitaţia a fost câştigată de spaniolii de la Contrat Ingineria Y Obras.
Slaba mobilizare și ulterior abandonarea șantierului de către antreprenor au dus la mari întârzieri și la blocarea construcției.
5 ani mai târziu, în 2016, Contractul pentru construcția VO Mihăilești a fost atribuit antreprenorului – Copisa Constructora Pirenaica SA, dar în 2019 a fost din nou reziliat.
A fost lansată nouă licitație, de data asta cu succes, iar contractul a putut fi semnat în decembrie 2020 cu Viarom Construct.
Constructorul a luat în serios termenele contractuale, iar rezultatele se văd: lucrări încheiate la timp și deschiderea circulației cu trei luni mai devreme.
Be the first to comment